۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵

دیدار نایب‌رییس‌مجلس آلمان باعارف+عکس

کلاویا رویت با دخالت آشکار در امور داخلی ایران گفت: امیدوار بودم حصر خانگی برداشته شود و اگر این اتفاق بیفتد مردم رضایت بیشتری خواهند داشت.
کد خبر : ۲۲۳۰۹۷
صراط: کلاویا رویت نایب‌رئیس مجلس قانون‌گذاری آلمان بعدازظهر امروز در فرهنگستان علوم با محمدرضا عارف با رئیس بنیاد امید ایرانیان دیدار و  درباره مسائل مختلف داخلی و خارجی گفت‌وگو کرد.

دخالت نایب‌رئیس مجلس آلمان در امور ایران

رویت در ابتدای این دیدار با بیان اینکه آمده تا از تحلیل‌های عارف در زمینه مسائل داخلی استفاده کند، ضمن دخالت آشکار در مسائل داخلی کشورمان گفت: من آمده‌ام تا یک سال مانده به انتخابات مجلس بدانم که در سفر بعدی خود شما از من در چه جایگاهی دعوت خواهید کرد.

وی در ادامه با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال 88 تصریح کرد: ما در سال 2009 (88) شاهد حرکت‌هایی در جامعه مدنی ایران بودیم و نمودهای آن را در جامعه شما دیدیم که دانشجویان و جوانان آزادی می‌خواستند.

نایب‌رئیس مجلس آلمان در ادامه این دیدار مجددا به بحث انتخابات مجلس آینده ایران ورود کرده و با اشاره به جایگاه شورای نگهبان، گفت: من شنیده‌ام که در ایران همه می‌توانند کاندید شوند ولی باید از فیلتر شورای نگهبان رد شوند و همینطور شنیده‌ام که برخی نتوانسته‌اند از این فیلتر عبور کنند.

رویت ادامه داد: پیامدهای انتخابات 88 در جامعه ایران هنوز ادامه دارد و ما در ماه‌های اخیر حرف‌هایی را درباره رفع حصر و حرف‌هایی از این قبیل شنیده‌ایم و به عقیده من حصر خانگی باید برداشته شود و اگر این اتفاق بیفتد فکر می‌کنم مردم رضایت بیشتری خواهند داشت و من امیدوار بودم که این حصر برداشته شود.

نایب‌رئیس مجلس آلمان با بیان اینکه من یک فعال حقوق بشر هستم، تصریح کرد: به عقیده من انسان باید اصلاحات حقوق بشری را ابتدا در خانه خود درست کند و بعد از آن به گوآنتانامو و ابوغریب انتقاد کند.

وی ادامه داد: آقای پناهی (از فعالان فتنه 88) فیلمساز مورد علاقه من است و او فیلم‌های زیبایی مانند آفساید را درست کرده که در آنجا به علاقه زنان ایران به فوتبال می‌پردازد و به عقیده من این حرف درستی است که زنان باید بتوانند در ورزشگاه‌ها ورود پیدا کنند.

در ادامه این دیدار یکی از اعضای هیات آلمانی که به عنوان نماینده مجلس آلمان نیز فعالیت می‌کند با پیگیری وضعیت یکی از متهمان فتنه 88 اظهار داشت: من از شما می‌خواهم که درباره وضعیت سلطانی پیگیری‌های لازم انجام شود زیرا وقتی ما این مسئله را از سفیر ایران در آلمان پیگیری کردیم جوابی نشنیدیم.
منبع: فارس
برچسب ها: آلمان عارف حصر صراط