۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹

زمان گفتگوی مخالفان و دولت سوریه

نشست‌های مشورتی میان مخالفان و هیأت دولت سوریه از فردا (دوشنبه) در مسکو آغاز می‌شود.
کد خبر : ۲۲۳۱۳۲
صراط: "بشار جعفری" نماینده دائم سوریه در سازمان ملل هیأت مذاکره کننده سوری در مسکو را همراهی می‌کند و ترکیب این هیأت همان هیأت شرکت کننده در کنفرانس ژنو 2 است که  شامل "احمد عرنوس" معاون وزیر خارجه، "احمد کزبری" و "محمد خیر عکام"، "کیلان سوری"، "اسامه علی" و "امجد عیسی" از اعضای دفتر وزیر خارجه و "ریاض حداد" سفیر سوریه در روسیه می شود.

از سوی دیگر، "منذر خدام" رئیس دفتر اطلاع رسانی هیات هماهنگی مخالفان نیز اعلام کرد که "صفوان عکاش"، "احمد العسراوی"، "عبدالمجید منجونه"، "ماجد حبو" و "خالد عیسی" از اعضای مخالفان سوریه در این نشست حضور دارند.

روزنامه الوطن سوریه در این باره به نقل از منابع آگاه سوری نوشت "فاتح جاموس"، یکی از سران جبهه تغییر و آزادی نیز اعلام کرد که "قدری جمیل"، "مازن مغربیه"، "یوسف سلمان" و دو تن از سران قبایل نیز حضور دارند. از هیأت کار ملی مخالفان نیز "محمود مرعی" و "میس کریدی" و "سمیر العیطه" و سه تن از اعضای احزاب حضور دارند.

در حالی که دولت سوریه با ارسال هیأت مذاکره کننده خود به این گفتگوها موافقت کرده است، ائتلاف مخالفان سوریه عدم حضور خود را در این نشست اعلام کرده اند.

دولت آمریکا نیز از گفتگوهای مسکو استقبال کرده است. جان کری وزیر خارجه این کشور در این باره اظهار داشت: اگرچه این نشست ممکن است به نتایج و راه حل های خوبی بینجامد، اما مخالفان خودشان باید درباره شرکت یا عدم شرکت در آن تصمیم گیری نمایند.

"جنیفر بساکی" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره اظهار داشت: ما از حضور آنها در این مذاکرات حمایت کرده ایم.
منبع: العالم