۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۲
دخالت آلمان در پی سفر پاریس

ظریف درباره دیدار خارجی عارف توضیح دهد

دستگاه دیپلماسی کشور باید در برابر مردم پاسخگو باشد که چطور یک مقام اروپایی در تهران برای همه چیز - از انتخابات آینده ایران گرفته تا ورزشگاه‌های کشورمان- تعیین تکلیف می‌کند!
کد خبر : ۲۲۳۱۴۲
صراط: هشدارها درباره خط مشی وزارت خارجه در مقابل آمریکا و اروپا از سوی دولت یازدهم جدی گرفته نشد. قدم‌زنی صمیمانه مسئول دستگاه دیپلماسی کشور با همتای آمریکایی‌اش در ژنو، موجی از اعتراضات و تذکرات را به دنبال داشت اما ظریف با لحنی قابل تامل دلیل این پیاده‌روی را استفاده از هوای پاک ژنو برای تغییر فضای تنش‌آلود مذاکرات عنوان کرد و سخنگوی دولت نیز به جای عذرخواهی از این حرکت نابجا، به منتقدان حمله کرد و تذکر و هشدارهای آنان را «خیلی سخیف» خواند! و نتیجه آن که نایب رئیس مجلس آلمان در دیدار با محمدرضا عارف به شکلی بی‌سابقه و گستاخانه در امور داخلی کشورمان دخالت کرد.
وقتی سفر ظریف به پاریس، همزمان با اهانت چندین و چند باره نشریه هتاک فرانسوی به پیامبر اعظم(ص) و حمایت دولتمردان فرانسه از این هتاکی با اعتراض دلسوزان و خیل عظیم مردم در تجمعات سراسر کشور و از جمله مقابل سفارت فرانسه روبرو شد و خواستار برخورد جدی با فرانسه و پوزش دولت از ملت شدند دولت این درخواست‌ها را  احساسی نامید! و ادعا کرد؛ حرف مردم نیست!
به نوشته کیهان، پیش‌بینی نتیجه چنین روندی دشوار نبود و آنچه روز گذشته در دیدار نایب رئیس مجلس آلمان با یکی از عناصر اصلاح‌طلب اتفاق افتاد را باید سرآغاز این کژراهه دانست. اظهارات گستاخانه این مقام دست چندم آلمانی در دیدار روز گذشته خود با عارف تعجب‌آور و غیرمنتظره نیست،  بلکه تأسف جدی از همراهی و حضور مقامات ارشد وزارت خارجه و سکوت خفت‌بار آنان در مقابل این مداخلات گستاخانه و بی‌شرمانه است.

ظریف درباره دیدار خارجی عارف توضیح دهد

دستگاه دیپلماسی کشور باید در برابر مردم پاسخگو باشد که چطور یک مقام اروپایی در تهران برای همه چیز - از انتخابات آینده ایران گرفته تا ورزشگاه‌های کشورمان- تعیین تکلیف می‌کند!
«کلودیا روت» نایب‌رئیس مجلس قانون‌گذاری آلمان در ابتدای این دیدار خود با محمدرضا عارف که با حضور سیدعلی خرم مشاور وزیر خارجه و اکرمی معاون اداره اول اروپا در این وزارتخانه و همچنین سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران برگزار شد، با بیان اینکه آمده است  تا از تحلیل‌های عارف در زمینه مسائل داخلی استفاده کند، ضمن دخالت آشکار در مسائل داخلی کشورمان گفت: من آمده‌ام تا یک سال مانده به انتخابات مجلس بدانم که در سفر بعدی خود شما از من در چه جایگاهی دعوت خواهید کرد!
وی در ادامه با دخالت بی‌جا در امور داخلی کشورمان ضمن حمایت از فتنه‌گران سال 88 خواستار رفع حصر سران  وطن‌فروش فتنه شده و مدعی شد در این صورت مردم ایران نیز خوشحال می‌شوند!
نایب‌رئیس مجلس آلمان در ادامه این دیدار مجددا به بحث انتخابات مجلس آینده کشورمان وارد شده و با اشاره به جایگاه شورای نگهبان، گفت: من شنیده‌ام که در ایران همه می‌توانند کاندیدا شوند ولی باید از فیلتر شورای نگهبان رد شوند و همینطور شنیده‌ام که برخی نتوانسته‌اند از این فیلتر عبور کنند.
حضور زنان در ورزشگاه‌ها، وارد کردن اتهامات حقوق بشری به ایران و درخواست آزادی یکی از زندانیان فتنه 88 از دیگر مداخلات گستاخانه روت در این دیدار بود.


ظریف درباره دیدار خارجی عارف توضیح دهد

دیدار با مولاوردی یا جلسه بازجویی!؟


افزون بر این  سخنان مداخله‌جویانه و گستاخانه، نایب‌رئیس پارلمان آلمان دو روز قبل دیداری با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده داشت  و در جلسه‌ای که شبیه به بازجویی از عملکرد حقوق بشری کشورمان بود، به اخذ گزارش از وی پرداخت!
در این جلسه مفصل نایب رئیس پارلمان آلمان درخصوص موضوعاتی جزئی و کلی حوزه زنان، خانواده، قوانین قضایی، پرونده اسیدپاشی در اصفهان و... مولاوردی را مورد سوال قرار داد و وی نیز به جای یادآوری جایگاه قانونی و تذکر این نکته که دخالت در امور داخلی کشورها، خلاف موازین دیپلماتیک است،به این پرسش‌ها پاسخ داد. گویی به مسئول بالادستی خود گزارش می‌دهد!
مولاوردی در این دیدار در پاسخ به پرسش کلودیا روت درباره وضعیت خشونت علیه زنان در کشورمان، بدون یادآوری این نکته که براساس آمار، آلمان شاهد درصد بالایی از خشونت علیه زنان و آزار و اذیت آنان است گفت: خشونت علیه زنان یک پدیده جهانی است و در تمام کشورهای دنیا وجود دارد و مختص به یک کشور و افرادی با سطح تحصیلات، درآمد و یا دین مشخص نیست!
وی با بیان اینکه «متاسفانه آمار خشونت علیه زنان رو به افزایش و نگران‌کننده است» و افزودن اینکه: «خشونت علیه زنان به اشکال مختلف خانوادگی و اجتماعی در همه کشورهای دنیا ورود می‌کند و ما نیز از کشورهای دیگر مستثنی نیستیم»  به جای ارائه آمار خشونت‌های گسترده علیه زنان در آلمان که با قتل و تجاوز به عنف و دهها جنایت شرم‌آور دیگر همراه است، عملا در اظهارات مورد اشاره با مأمور دولت آلمان همزبانی کرد!
این گزارش‌دهی بی‌ربط به رئیس پارلمان یک کشور اروپایی توسط معاون رئیس دولت یازدهم که به پاسخ‌دهی یک متهم به بازجوی قانونی کم شباهت نیست در شرایطی صورت گرفته که جمهوری اسلامی کشوری مستقل بوده و قرار نیست در سایه وادادگی و احساس خودکم‌بینی برخی کارگزاران آن نایب رئیس مجلس یک کشور اروپایی که از قضا کشورش مصداق بارز نقض حقوق زنان و حقوق کودکان و مشهور به نژادپرستی است، واداده و منفعل باشد.

یک یادآوری به ظریف

این نکته نیز گفتنی و برای مسئولان سیاست خارجی کشورمان شنیدنی و عبرت‌گرفتنی است که 9 سال قبل - بهمن‌ماه 1384- خانم آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ گفته بود «ایران لیاقت آن را ندارد که برنامه هسته‌ای آن قابل تحمل باشد»!
نظرات بینندگان
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
۵۱
۳۵
هر موقع آقای احمدی نژاد در مورد فساد مالی معاون اولش توضیح داد آقای ظریفم توضیحاتشونو عرض میکنند.
مرجان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
۴۷
۳۶
دکتر ظریف خاری است در چشمان شما افراطیون. بدانید یک ملت پشتیبان وزیر خارجه محبوب و امیرکبیر زمان است.
خدایا شکر که همچین روزهایی رو شاهد هستیم.

زنده باد تدبیر و امید-درود بر اصلاحات
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
۳۸
۲۳
حالا شما کوتاه بیا صراط جان. فک کن رییس جمهور ونزوئلا یا جزایر کومور اومده با جناب مشاییم دیداری داشته. به جایی بر نمیخوره. والاااااا شما رو با نایب رییس مجلس آلمان چکار آخه؟؟؟

عشق است ظریف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
۸
۲۵
زررررررررررررررررررشک یکی اینها را جمع کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
۳۴
۲۱
صراط اتفاق خاصی نیوفتاده فقط شریعتمداری مطلب کم آورده مثل همیشه بحث بیخودی راه انداخته، مگه مملکت صاحب نداره؟
این کیهان نشین ها بهتره بجای هوچی گری به مطالبات جامعه نگاه واقعی داشته باشند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
۳۴
۱۳
آقای سردار قلم بازم بحث کم آوردی زدی جاده خاکی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
۲۵
۲۲
به قول دکتر احمدی نژاد ماه همیشه پشت ابر نمی مونه . این عناصر منافق بزودی رسوا می شن.
رشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
۱۶
۲۳
اصلاح طلبان و گروه های وایسته فکری به این طیف علاقه خاصی به غرب دارند که تا حد تحقیر بارها از انان دیده شده است و غرب هم بارها ثابت کرده هروقت توانسته به کشورمان ضربه زده از اقتصادی و سیاسی و حقوق بشری و ورزشی و تبلیغات مسموم گرفته تا براندازی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
۱۴
۱۷
اعتبار ما نزد جهانیان بالا رفته آخه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
۲۲
۲۳
یعنی علناً دارن وطن فروشی می کنن؛ فقط مونده سند بزنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
۲۵
۲۴
دخالت در امور داخلی ایران از سوی بیگانگان موجب خفت و خواری است و برای دولت بی تدبیر متاسفیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
۳۰
۲۰
چیه؟
حرصتون در اومده از دیدار با عارف؟
عارف که سهله، اگه خاتمی دستش باز بود، به خاطر جایگاه بین المللی اش، همه دیدار او هم می رفتند!