۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹

جزئیات فرار یک زن از دست شیادان

با اعلام شکايت زن ۲۸ ساله اي که براي فرار از چنگ زورگيران پرايدسوار، خود را از خودروي در حال حرکت بيرون انداخته بود، عاملان اين آدم ربايي در حالي توسط کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي دستگير شدند که تحقيقات براي روشن شدن جرايم احتمالي ديگر آنان ادامه دارد.
کد خبر : ۲۲۳۱۵۰
صراط: با اعلام شکايت زن ۲۸ ساله اي که براي فرار از چنگ زورگيران پرايدسوار، خود را از خودروي در حال حرکت بيرون انداخته بود، عاملان اين آدم ربايي در حالي توسط کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي دستگير شدند که تحقيقات براي روشن شدن جرايم احتمالي ديگر آنان ادامه دارد.
 
شب بيست و نهم دي در حالي که خودروها با سرعت در بزرگراه شهيد کلانتري مشهد حرکت مي کردند ناگهان زن جواني با باز کردن در عقب يک خودرو پرايد خود را به کنار جاده پرت کرد. يکي از رانندگان وظيفه شناس با مشاهده اين صحنه و در حالي که سعي مي کرد شماره پرايد را به ذهن بسپارد به تعقيب پرايدسواران پرداخت.
 
از سوي ديگر زن جوان که به شدت زخمي شده بود و روسري اش نيز داخل خودرو مانده بود با سر و صورت خونين از ترس بازگشت پرايدسواران، به آن سوي بزرگراه گريخت و با کمک يک راننده مسن، خود را به کلانتري «جهاد» رساند. او به افسر نگهبان گفت: ساعتي قبل قصد داشتم از تقاطع خيابان هنرستان در بولوار وکيل آباد به خانه مادربزرگم در منطقه خواجه ربيع بروم، اما راننده تاکسي مبلغ کرايه را ۱۷ هزار تومان اعلام کرد و من براي آن که کرايه کمتري بپردازم منتظر خودروي ديگري ماندم که در همين هنگام راننده يک پرايد مقابلم توقف و با کرايه پيشنهادي ام موافقت کرد. در حالي که جوان ديگري نيز در صندلي عقب نشسته بود من هم سوار خودرو شدم، اما يک لحظه با ديدن تابلوي بيمارستان رضوي به راننده اعتراض کردم که چرا از مسير خارج شده است در اين هنگام راننده با بيان اين که حواسش نبوده است از دور برگردان پايين تر از پليس راه امام هادي(ع) دور زد و دوباره به سمت ميدان قائم(عج) حرکت کرد اما دقايقي بعد دوباره چشمم به تقاطع ميدان جمهوري اسلامي افتاد و احساس کردم که آن ها قصد آزار مرا دارند به همين دليل از راننده خواستم توقف کند تا پياده شوم اما با گفتن جمله «خفه شو!» فهميدم که در چنگ خلافکاران گرفتار شده ام چند بار سعي کردم خودم را از خودرو به بيرون پرت کنم، اما جواني که به عنوان مسافر در صندلي عقب نشسته بود با کتک کاري سرم را زير صندلي کشاند. من به شدت مقاومت مي کردم تا اين که بعد از زيرگذر ميدان جهاد در يک فرصت کوتاه در را باز کردم و خودم را بيرون انداختم.
 
رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي با تشريح جزئياتي از اين پرونده و چگونگي دستگيري متهمان گفت: در حالي که زن جوان خود را به کلانتري رسانده بود راننده ديگري با پليس ۱۱۰ تماس گرفت و با دادن بخشي از شماره يک پرايد، ماجراي بيرون افتادن زني از خودروي مذکور را گزارش کرد.
 
سرهنگ کارآگاه حسين بيدمشکي افزود: به دستور قاضي طباطبايي (معاون دادستان مشهد) اين پرونده توسط کارآگاهان اداره جنايي مورد پي گيري قرار گرفت و به همين منظور گروهي از کارآگاهان به سرپرستي سروان افتخاري، عمليات شناسايي متهمان را در دستور کار قرار دادند. وي اضافه کرد: پس از بررسي هاي کارشناسي، کارآگاهان شماره اصلي خودرو را به دست آوردند، اما اين در حالي بود که مالک خودرو سرقت آن را به پليس گزارش کرده بود. روز بعد از اين ماجرا خودروي مذکور بدون صاحب در يکي از خيابان هاي تايباد کشف شد. اين مقام ارشد انتظامي خاطرنشان کرد: اعلام سرقت خودرو تنها يک روز بعد از ارتکاب جرم، ظن کارآگاهان را برانگيخت و بدين ترتيب مالک خودرو مورد بازجويي هاي فني قرار گرفت. او گفت: خودروي پرايد را به پسرم داده ام که با آن کار کند، اما بعد از ظهر آن را مقابل منزلم پارک کرده بودم که شب هنگام متوجه سرقت شدم و روز بعد ماجراي سرقت را به پليس گزارش دادم.
 
سرهنگ بيدمشکي افزود: با دستور قضايي پسر ۲۰ ساله اين مرد نيز دستگير شد و مورد بازجويي قرار گرفت، اما او وقتي تصوير خودش را پشت فرمان خودرو که از دوربين هاي سطح شهر جمع آوري شده بود، ديد ديگر چاره اي جز اعتراف نداشت و به ناچار به ماجراي ربودن دختر با انگيزه زورگيري اعتراف کرد. رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي با اشاره به کشف کيف، و ديگر لوازم زن جوان از راننده پرايد افزود: اين جوان در ادامه بازجويي ها همدست خود را نيز به پليس معرفي کرد که دقايقي بعد کارآگاهان، همدست او را نيز در منطقه سيدي دستگير کردند.
 
وي گفت: با ارجاع اين پرونده به شعبه ۸۱۱ دادسراي مشهد، «قاضي سيدجواد حسيني» ضمن صدور قرار بازداشت موقت براي متهمان، دستورات ويژه اي را نيز براي بررسي دقيق ماجرا صادر کرد. کارآگاه بيدمشکي در پايان افزود: به دستور مقام قضايي شاخه اي از تحقيقات پليس در حالي روي جرايم احتمالي ديگر متهمان متمرکز شده است که زن جوان نيز با حضور در پليس آگاهي آنان را شناسايي کرده است.
 
 
منبع: خراسان