۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶

القاعده: 205 حمله تروریستی انجام دادیم!

شاخه یمنی القاعده مسئولیت انجام 205 حمله تروریستی در استانهای یمنی به انضمام حمله تروریستی اخیر در پاریس را برعهده گرفت.
کد خبر : ۲۲۳۱۵۸
صراط: شاخه یمنی القاعده مسئولیت انجام 205 حمله تروریستی در استانهای یمنی به انضمام حمله تروریستی اخیر در پاریس را برعهده گرفت.

القاعده یمن اعلام کرد که طی 3 ماه گذشته، 205 عملیات در 11 شهر یمنی انجام داده است.
 
القاعده در صفحه اختصاصی‌اش در توئیتر اعلام کرد که این عملیات‌ها را  «انصارالشریعه» (شاخه یمنی القاعده) در 11 شهر یمنی انجام داده‌اند و علاوه بر آن، یک حمله نیز به نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» انجام شده است.
 
بر اساس این گزارش، این عملیاتها در استان‌های صنعا، مأرب، البیضاء، ذمار، إب، الحدیدة، تعز، حضرموت، أبین، شبوة و لحج انجام شده است و اغلب این حمله‌ها علیه انصارالله و عناصر ارتش یمن صورت گرفته است. البته القاعده ادعا می کند که برخی از حملات را علیه منافع آمریکا و فرانسه در یمن انجام داده است.
 
در این گزارش آمده است: تعداد حملات القاعده در استان بیضاء در مقایسه با سایر استانهای یمنی بیشتر بوده و 91 حمله طی 3 ماه علیه این استان انجام شده است به ویژه که درگیری‌های شدیدی در منطقه «رداع» میان انصارالله و انصارالشریعه صورت گرفته است.
 
پس از استان بیضاء، استان حضرموت یمن با ثبت31 حمله تروریستی در رتبه دوم و استان صنعا با 28 حمله در رتبه سوم قرار می‌گیرد.
 
بنا بر این گزارش، 18 حمله تروریستی در استان أبین، 10 حمله تروریستی در هریک از استانهای ذمار و إب ، 8 حمله در استان شبوة، 3 عملیات در استان لحج، 2 حمله در هریک از استانهای مأرب و الحدیدة، یک حمله در استان تعز و یک عملیات نیز در پاریس برای القاعدع یمن ثبت شده است.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز