۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰

رونمایی از سند نقض حقوق‌بشر در انگلیس

رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر، با بیان اینکه پلیس انگلستان اعتراف کرده که گزارشات اعلام شده تنها 40درصد واقعیت این کشور است، گفت: باید از گزارشات نقض حقوق بشر در آمریکا و انگلیس به عنوان اهرم احقاق حق کشورمان استفاده کنیم.
کد خبر : ۲۲۳۱۹۱
صراط: رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر، با بیان اینکه پلیس انگلستان اعتراف کرده که گزارشات اعلام شده تنها 40درصد واقعیت این کشور است، گفت: باید از گزارشات نقض حقوق بشر در آمریکا و انگلیس به عنوان اهرم احقاق حق کشورمان استفاده کنیم.

احمد اسفندیاری رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر، امروز دوشنبه در مراسم رونمایی از اولین سند جامع حقوق بشر در انگلیس در سال 2013-2014 که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران انجام گرفت، گفت: واژه حقوق بشر واژه‌ای مقدس و مورد احترام همه جهانیان است که از دو جهت این واژه مظلوم واقع شده است.
 
وی افزود: این واژه همیشه مورد تجاوز و تعدی قدرت‌های مستکبر جهانی قرار گرفته ضمن اینکه همین قدرت‌های مستکبر از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای فشار بر دولت‌های مستقل سوءاستفاده می‌کنند.
 
اسفندیاری ادامه داد: برای تنویر افکار عمومی جهانیان و با کمک افراد مستقل موارد نقض حقوق بشر انگلیس در سال 2013 و 2014 را جمع‌آوری و منتشر کردیم.
 
رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده سالانه باید موارد نقض حقوق بشر سال میلادی قبل را ارائه دهیم که دو هفته پیش در همین دانشگاه گزارش دومین سند نقض حقوق بشر آمریکا در سال 2014 را منتشر کردیم ضمن اینکه گزارش اولین سند جامع نقض حقوق بشر در انگلستان مربوط به سال‌های 2013 و 2014 جمع‌آوری شده و در 80 صفحه امروز رونمایی خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: موارد نقض حقوق بشر در انگلستان خیلی بیشتر از جمع‌آوری اطلاعات ماست زیرا این کشور همواره به عنوان استعمار پیر در دنیا شناخته شده و پایه‌گذار نقض حقوق بشر فعلی در دنیا هم سیاست‌مداران گذشته انگلستان بوده‌اند.
 
اسفندیاری گفت: مردم ایران هیچگاه وقایع جنگ جهانی در کشورشان را فراموش نمی‌کنند زیرا متفقین به رهبری انگلستان بر اثر اقدامات خود منجر به کشته شدن 9 میلیون ایرانی بر اثر قحطی ایجاد شده شدند.
 
وی افزود: طبق آمار و گزارشات منابع رسمی انگلستان نزدیک به 50 درصد متولدین سال 2014 نامشروع بوده‌اند و هفته‌ای دو زن هم توسط همسرانشان کشته می‌شوند.
 
اسفندیاری اظهار داشت: موارد نقض حقوق بشر در سال 2014 نسبت به 2013 افزایش 68درصدی داشته است.
 
رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر خاطرنشان کرد: پلیس انگلستان اعلام کرده که گزارشات اعلام شده به آن تنها 40درصد واقعیت این کشور است.
 
وی خاطرنشان کرد: 64سال پیش یعنی در سال 1329 مردم ایران به رهبری آیت‌الله کاشانی در اعتراض به دخالت‌های انگلیس و اقدامات عمال داخلی آن تجمعاتی را علیه این کشور ترتیب دادند و این موضوع نشان می‌دهد که از آن زمان تا کنون ما همواره نسبت به اقدامات و رفتارهای انگلیس معترض بوده‌ایم.
 
اسفندیاری گفت: علی‌رغم پیگیری‌هایی که در مورد انتشار گزارشات نقض حقوق بشر آمریکا و انگلیس از سوی مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر صورت می‌گیرد و قانون مصوبی که توسط مجلس شورای اسلامی در سال 1391 و ملزم کردن دولت جمهوری اسلامی به افشای نقض حقوق بشر آمریکا و انکلیس و انتشار سالانه این موارد بر اساس تبصره 3 این قانون شورای نگهبان هم در بیستم اردیبهشت سال 91 آن را تأئید کرده است جای تأسف است که دستگاه دیپلماسی کشورمان این کار را انجام نداده و نه تنها گامی در تهیه و انتشار موارد نقض حقوق بشر آمریکا و انگلیس بر نداشته بلکه در اینگونه مراسم‌ها هم علی‌رغم دعوت قبلی حضور پیدا نمی‌کنند. در حالیکه کلیه اقدامات گزارشات نقض حقوق بشر آمریکا و انگلیس توسط این مرکز آماده است و آنها فقط باید در این زمینه ما را همراهی کنند و حداقل انتظار ما از دستگاه دیپلماسی این است که در نشر دادن این گزارش در دیگر کشورها به ما کمک کنند.
 
رئیس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر در پایان تصریح کرد: ملت ایران در طول تاریخ نشان داده است که هیچگاه در برابر بیگانه کوتاه نیامده است و باید از موارد نقض حقوق بشر در آمریکا و انگلیس به عنوان اهرم احقاق حق کشورمان استفاده کنیم.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز