۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴

درآمد ۳هزار میلیاردی از جریمه سرباز فراری‌ها

سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان این که در لایحه بودجه ۹۴ برای سربازان غایب ۳۰ هزار میلیارد ریال درامد برای دولت در نظر گرفته شده است، گفت: تعرفه استعلام ثبتی کاداستر در مناطق شهری ۳۰ هزار تومان و روستایی ۱۰ هزار تومان تعیین شد.
کد خبر : ۲۲۳۲۴۰
صراط: سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان این که در لایحه بودجه ۹۴ برای سربازان غایب ۳۰ هزار میلیارد ریال درامد برای دولت در نظر گرفته شده است، گفت: تعرفه استعلام ثبتی کاداستر در مناطق شهری ۳۰ هزار تومان و روستایی ۱۰ هزار تومان تعیین شد.

 محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون تلفیق امروز در نشست خبری خود با اشاره به آخرین مصوبات کمیسیون، گفت: در راستای اجرای طرح کاداستر و براساس مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شد سازمان ثبت اسناد و املاک علاوه بر تعرفه مصوب برای استعلام‌های الکترونیکی مجاز است تا برای هر استعلام الکترونیک مورد در مناطق شهری 300 هزار ریال و در مناطق غیر شهری 100 هزار ریال دریافت کند، تا بدین وسیله بودجه اجرای طرح کاداستر تقویت شود.
 
وی افزود: در مصوبه دیگر امروز کمیسیون تلفیق مقرر شد، وزارت صنعت، معدن و تجارت ظرف 6 ماه اول سال آینده راهبردهای توسعه معدن و همچنین سامانه ارزیابی، محاسبه و دریافت حقوق دولتی از معادن را تنظیم و تصویب کند.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به بند «ط» تبصره 16 لایحه بودجه اظهار داشت: در این بند معافیت‌های سربازی مطرح است و قسمت درآمدی آن در کمیسیون تصویب شد و مقرر شد که بر اساس آن جریمه از مشمولان غایب 8 سال به بالا جریمه اخذ شود که رقم ریالی آن معادل 30 هزار میلیارد ریال است.
 
وی افزود: این مصوبه در جهت حمایت از بنیه دفاعی است.
 
مفتح بیان داشت: علاوه بر مصوبات مذکور، امروز در کمیسیون تلفیق بحث و محور درآمدی هدفمندی یارانه‌ها مطرح شد که هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.
منبع: فارس