۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳

اسرائیل ده‌ها نظامی کهنه‌کار را اخراج کرد

واحد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی ده‌ها نظامی این بخش را به دلیل ممانعت از جاسوسی از فلسطینیان اخراج کرد.
کد خبر : ۲۲۳۳۲۵
صراط: واحد نظارت الکترونیکی ارتش اسرائیل ده‌ها نفر از اعضای کهنه‌کار خود را به دلیل ممانعت از جاسوسی درباره شهروندان فلسطینی که در مناطق اشغالی زندگی می‌کنند، اخراج کرد.

به گزارش رویترز، فرمانده واحد 8200 که فرمانده تیپ A شناخته می شود 43 نفر از نظامیان ذخیره را که به "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر و سران ارشد نظامی اسرائیل در ماه سپتامبر نامه نوشته بوده و اعلام کردند که نمی‌توانند بیش از این در این واحد فعالیت کنند را اخراج کرد.

این اقدام تنها چند روز پس از جنگ 50 روزه اسرائیل علیه نوار غزه نوشته شد و از این نامه به عنوان توبیخ بی سابقه سیاست‌های امنیتی نتانیاهو یاد شد اما ارتش رژیم صهیونیستی از آن به عنوان حاشیه کوچک از یک شیرین کاری تبلیغاتی توصیف کرد.

در این نامه که توسط روزنامه یدیعوت آحارونوت به چاپ رسیده، آمده است: ما از مشارکت در اقدامات علیه فلسطینیان خودداری کرده و از ادامه فعالیت به عنوان ابزاری برای تشدید نقش نظامی در سرزمین‌های اشغالی [فلسطینیان] خودداری می‌کنیم.

نام هیچکدام از نظامیانی که این نامه را نوشته بودند منتشر نشد. این نظامیان از واحد 8200 بوده که وظایفشان نظارت بر کشورهای عرب متخاصم، ایران و همچنین فلسطینیان بوده  است.

چندین نفر از این افراد به صورت ناشناس در رسانه‌های اسرائیلی مصاحبه کردند و از اقداماتی که مجبور به انجام آن می‌شدند شدیدا انتقاد کردند. آنها می‌گفتند که مجبور می‌شدند اطلاعات خصوصی فلسطینیان نظیر "ترجیحات جنسی" یا "مشکلات جسمانی" آنها را جمع‌آوری کنند تا از آن برای استفاده از فلسطینیان به عنوان جاسوس استفاده کنند.

شبکه یک رژیم صهیونیستی بخشی از نامه اخراج این افراد توسط فرمانده یگان 8200 را منتشر کرد که در آن نوشته بود: شما از خطوط قرمز عبور کرده و به صورت نامناسب اقدام کردید.

منبع: تسنیم