۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳

شکارچی اینترنتی کودکان در انگلیس

اعتراض عمومی نسبت به دوست‌یابی اینترنتی یک هرزه نگار با هویت جعلی بالا گرفت.
کد خبر : ۲۲۳۳۵۱
صراط: اعتراض عمومی نسبت به دوست‌یابی اینترنتی یک هرزه نگار با هویت جعلی بالا گرفت. 

افشای ارتباط اینترنتی یک هرزه نگار و کودک آزار با زنان جوان، سیل انتقادات را به شبکه امنیتی پلیس انگلیس سرازیر کرد. «جان ونبل» 32ساله که به اتهام آزار و اذیت و قتل پسر بچه دو ساله‌ای در لیورپول، در سن 10سالگی به هشت سال زندان محکوم شده بود به دلیل روش بی‌رحمانه‌اش در انجام جنایت و اهداف غیراخلاقی‌اش از دسترسی به اینترنت منع شده بود اما با وجود این ممنوعیت و زندگی تحت نظارت پلیس به اتهام انتشار تصاویر غیر اخلاقی از کودکان توسط پلیس سایبری ردگیری و دستگیر شد.

پس از این دستگیری انتقادات از اهمال پلیس انگلیس در کنترل این‌گونه مجرمان خطرناک تمامی رسانه‌ها را پر کرد اما مقامات امنیتی با بهانه تراشی عملکرد خود را توجیه کردند و این زندانی پس از گذراندن دوران محکومیتش به خانه بازگشت. اما این پایان کار نبود، ونبل که می‌دانست در صورت ظاهر شدن در سایت‌های مختلف با نام اصلی‌اش بسرعت ردگیری می‌شود، پس از دسترسی به اینترنت از طریق منبعی نامعلوم با مشخصاتی جعلی وارد سایت‌های دوست‌یابی شد و این بار طعمه‌های خردسالش را از طریق ارتباط با مادران تنها پیدا کرد.

آخرین سوژه او مادر تنهای 36 ساله‌ای بود که بدون اطلاع از سابقه سیاه این دوست اینترنتی‌اش با او ارتباط برقرار کرد و حتی تصاویری از فرزندش را نیز در اختیار او قرار داد.

رد این مجرم در این سایت دوست‌یابی در عملیات مشترک یک خبرنگار - که نامش فاش نشده - و یک کارشناس امنیتی گرفته شد و پس از تحقیقات تخصصی نتایج این تلاش در اختیار پلیس امنیت قرار گرفت.  این اتفاق که نشانه تکرار اشتباه و اهمال پلیس امنیت در نظارت بر متهمان خطرناک است بار دیگر پلیس امنیت انگلیس را مورد انتقاد شدید قرار داده است. به گفته یکی از کارشناسان مبارزه با فساد اخلاقی، این اتفاق زنگ خطری برای پلیس انگلیس است چراکه دسترسی امثال این مجرم خطرناک به نشانی اینترنتی زنان می‌تواند زمینه ساز جنایات بزرگتری در جامعه باشد.
منبع: ایران