۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

یک احمدی‌نژادی از ناطق حلالیت طلبید

عبدالرضا داوری، رییس تشکیلات هما و چهره‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، با انتشار مطلبی در وبلاگش از حجت‌الاسلام ناطق‌نوری عذرخواهی کرده و طلب حلالیت کرد.
کد خبر : ۲۲۳۳۵۷
صراط: عبدالرضا داوری، رییس تشکیلات هما و چهره‌های نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، با انتشار مطلبی در وبلاگش از حجت‌الاسلام ناطق‌نوری عذرخواهی کرده و طلب حلالیت کرد.
 
قائم‌مقام خبرگزاری دولت در زمان احمدی‌نژاد در همین رابطه نوشته است: «از آنجا که در برخی شبکه‌های اجتماعی، مطالبی منسوب به اینجانب حاوی توهین و کذبیات علیه حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری، رییس اسبق مجلس شورای اسلامی و عضو محترم مجمع‌تشخیص مصلحت نظام منتشر شده است، لذا ضمن محکوم‌کردن و تکذیب این قبیل مطالب و صفحات، از حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق‌نوری به دلیل این موضوع عذرخواهی کرده و طلب حلالیت دارم.»
 
عبدالرضا داوری در حالی متن حلالیت خود از ناطق‌نوری را منتشر کرد که شنیده شده است حجت‌الاسلام ناطق‌نوری از او شکایت کرده و به دلیل همین موضوع هم به دادگاه انقلاب احضار شده است. این اتفاق در روزهایی رخ داده که حکم قطعی محمدرضا رحیمی معاون‌اول دولت احمدی‌نژاد در روزهای گذشته تایید شده است، هرچند محمود احمدی‌نژاد تلاش کرده است تا از آنچه برای رحیمی اتفاق افتاده اعلام برائت کند. در چنین فضایی که نگاه‌ها متوجه دولت گذشته است، حالا بحث شکایت از داوری هم به عنوان حامی رسانه‌ای احمدی‌نژاد موضوع بحث‌های جدید قرار گرفته است؛ آن هم از سوی ناطق‌نوری، فردی که محمود احمدی‌نژاد در مناظره‌های سال ٨٨ انگشت اتهام خود را علاوه بر هاشمی به سمت او و فرزندش نشانه گرفت.
 
اما آنچه مبنای این شکایت قرار گرفته است، ظاهرا به برخی مطالبی مربوط می‌شود که تابستان سال‌جاری در صفحه فیس‌بوک شخصی داوری درباره ناطق منتشر شده بود. هرچند او در متن تکذیبیه، انتساب آن مطالب به شخص خود را تکذیب کرده است. ماجرا هم به سخنان ناطق‌نوری در مراسم احیای شب قدر در حرم امام(ره) سال‌جاری بازمی‌گردد. ناطق‌نوری در آن مراسم گفته بود: «وقتی بنده ناطق‌نوری رییسم، وزیرم و خلاف می‌کنم و بیت‌المال را بدون حساب‌وکتاب به بقیه می‌بخشم، بعد بگویند فعلا مصلحت نیست محاکمه شود چون در راس است و وقتی که رفتم بگویند مُرده و مرده را که لگد نمی‌زنند پس کی باید به حساب بیت‌المال مردم برسیم؟»

او با بیان نمونه‌هایی از برخورد امام علی‌علیه‌السلام با دزدان بیت‌المال که «حتی اگر مهریه زنانشان هم کرده باشند بازپس می‌گیرد»، گفته بود: «اگر حکومت علوی این است ما چه می‌کنیم؟» ناطق‌نوری با بیان اینکه در حکومت علی(ع)، چیزی به نام «رودربایستی» وجود نداشت، گفته بود: «مردم می‌شنوند فلانی میلیاردها اختلاس کرده، فلانی میلیاردها برده و بعد هم از محاکمه خبری نمی‌شود و مردم در ابهام می‌مانند.» او با اشاره به برخی فسادها در تامین‌اجتماعی و برخی ارگان‌های دولتی هم گفته بود: «هرکدام از ماها را که درباره ما چیزی می‌گویند، بررسی کنید که معلوم شود کدام راست است کدام دروغ؟»
 
بعد از آن بود که در صفحه‌ای که نام و نشان آن متعلق به عبدالرضا داوری بود، در پستی اخبار سایت «عارف‌نیوز» درباره ناطق را بازنشر داده بود. در آن پست چنین نوشته شده بود: سایت «عارف‌نیوز» بارها با دفتر آقای ناطق‌نوری جهت انجام مصاحبه تماس گرفته تا در صورت امکان سوالات ذیل را پاسخ دهند: «تعریف آقای ناطق‌نوری از اصولگرایی چیست؟ آیا این اصولگرایی آنقدر گل‌وگشاد است که می‌توان در خانه چندهزارمتری در فرمانیه نشست و هم خود را شیخ اصولگرا نامید؟ هتل نارنجستان و مجموعه وسیع حاشیه آن در شمال کشور را از چه طریقی به دست آورده‌اند و آیا هزینه آن صرف اداره منزل فرمانیه می‌شود یا... آقازاده جنابعالی (مصطفی) در کشور کانادا با سرمایه چه کسی اقامت دایم دریافت کرده و مشغول جمع‌آوری ثروت برای مردم مستضعف است!؟ دیگر آقازاده جنابعالی با ثروت چه کسی شرکت معظم‌ بیمه‌ای راه‌اندازی کرده است؟ از حفاری‌های تاریخی در برخی مناطق شمالی از جمله محمودآباد، آمل، نور و... و استخراج اشیای عتیقه و ارتباط آن با شرکت... و «احمد-ن» خبری دارند؟ ارتباط مالی سایپایدک با ایشان چگونه است؟ همچنین در مورد کارخانه کاله همین سوال را تکرار فرمایید؟»
 
در این صفحه اجتماعی همچنین اتهامات سعید قاسمی را بازنشر داده و نوشته بود: «سعید قاسمی گفته است: اخباری داریم که نشان می‌دهد ناطق‌نوری مصداق کامل مرفهین بی‌درد است و سرگرم اسب‌سواری و کیف‌وحال در ویلا! همان بهتر که به همین کارها مشغول باشد و سر خود را گرم کند.» به نظر می‌رسد عذرخواهی و حلالیت داوری از ناطق‌نوری رییس گروه بازرسی دفتر مقام‌معظم‌رهبری به دلیل نشر این مطالب بوده باشد.
منبع: فرارو
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
۱۵
۱۰
خود احمدی نزاد باید در تلویزیون رسما از همه عذر خواهی کند