۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸

تعجب نظامیان خارجی از شکنجه عجیب ساواک

وابستگان نظامی کشورهای خارجی در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از موزه عبرت(زندان زندانیان سابق ساواک) بازدید کردند.
کد خبر : ۲۲۳۴۳۰
صراط: وابستگان نظامی کشورهای خارجی در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از موزه عبرت(زندان زندانیان سابق ساواک) بازدید کردند.

صبح امروز وابستگان نظامی کشورهای خارجی در آستانه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، از موزه عبرت(زندان زندانیان سابق ساواک) بازدید و از نزدیک در جریان شکنجه ها و جنایت های رژیم گذشته قرار بگیرند.
 
وابستگان نظامی از ساختمان کمیته مشترک ضد خرابکاری و اتاق های مختلف دیدار کردند.
 
نخستین اتاقی که بازدید کردند اتاق نگهداری البسه بود به محض ورود زندانی لباس و کلیه لوازم زندانیان در این قسمت تحویل گرفته می‌شد.
 
بعد وابستگان نظامی را به محوطه اصلی راهنمایی کردند که دایره‌ای شکل که کلیه راهروها در هر سه طبقه بدان ختم می‌شود. در مرحله دیگر مهمانان را به سمت اتاق شکنجه راهنمایی کردند که زندانیان برای بازجویی و شکنجه به این بخش که دستگاه های مختلف شکنجه در آن قرار داشت بدان منتقل می‌شدند.
 
وابستگان نظامی کشور های خارجی از بازدید قفس داغ که با هیتر داغ می شد متعجب شدند از دیگر شکنجه های معروف ساواک  بازدید کردند که توسط بهمن نادری پور معروف به تهرانی و آرش و دیگران صورت می گرفت مانند آویزان کردن از سقف، دستبند قپانی، آویزان کردن صلیبی، شوک الکتریکی، آپولو، سوزاندن نقاط حساس بدن با فندک و شعله شمع، صندلی هیتر دار، باتوم برقی، شلاق با کابل.
 
اتاق دیگری که بازدید کردند اتاق تمشیت است که از شوک برقی برای شکنجه زندانیان استفاده می شد. همچنین زندانیان از بند یک ، چهره های ماند گار با بند یک، بند مشاهیر هم بازدید کردند.
منبع: فارس
برچسب ها: نظامیان ساواک
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز