۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵

نامه بروجردی به ظریف

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل آنکه موضوع سوریه به روش سیاسی حل نمی‌شود آن است که آمریکا و هم پیمانانش به دنبال اتخاذ راه حل سیاسی در این باره نیستند.
کد خبر : ۲۲۳۴۹۵
 صراط: علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت شهادت سردار الله دادی و فرماندهان نظامی حزب الله لبنان در جمع خبرنگاران، در رابطه با اظهارات مداخله جویانه نایب رئیس مجلس آلمان در جریان سفر به ایران اظهار داشت: وقتی چنین اظهاراتی اتخاذ می‌شود طبیعی است که مجلس شورای اسلامی در این باره موضع گیری خواهد کرد و اجازه چنین اظهارنظرهای هنجارشکنی را نخواهد داد.  
 
وی تصریح کرد: من به دوستان گفتم که باید این هنجارشکنی را متوجه کسانی کرد که این اقدامات را انجام می‌دهند و من نیز به عنوان رئیس کمیسیون امنیت ملی امروز نامه‌ای به ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نوشتم و درخواست کردم سفیر آلمان را احضار کرده و اعتراض جمهوری اسلامی ایران را به وی ابلاغ کند.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید چنین شرایطی ایجاد شود که این اقدامات تکرار شوند.  
 
بروجردی افزود: سفارت ما نیز در برلین پیش از سفر آن هیئت به ایران یادداشت رسمی داده بود و وزارت امور خارجه کشورمان نیز این یادداشت را تائید کرده بود، اما وقتی که با وجود این همه تذکرات کار اشتباهی انجام شود، حتما باید اقدام جدی در این باره صورت گیرد و مجلس نیز این کار را خواهد کرد.  
 
وی در رابطه با اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در سوریه و درپی آن شهادت سردار الله دادی و فرماندهان نظامی حزب الله گفت: رژیم صهیونیستی باید منتظر پاسخ قاطعانه جمهوری اسلامی ایران باشد.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تاثیرگذاری نشست مخالفان سوریه که امروز در مسکو برگزار شد، به چه میزان است، خاطرنشان کرد: بنده فکر نمی‌کنم که تحول جدی و مهمی صورت گیرد و روس‌ها این اقدام را انجام دادند که به راه حل سیاسی معتقدند و این نیز نظر جمهوری اسلامی ایران است، از همین رو باید مسئله سوریه با راه حل سوری_ سوری حل گردد و علت اینکه معتقدم اتفاق خاصی نمی‌افتد به این دلیل است که سیاست آمریکا و هم پیمانانش اتخاذ راه حل سیاسی نیست.