۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷

رکوردی فوق‌العاده برای ژاوی در بارسا

کاپیتان بارسلونا به زودی می تواند رکوردی فوق العاده برای خود در این تیم به ثبت برساند.
کد خبر : ۲۲۳۴۹۹
صراط: اوی هرناندس یکشنبه هفته آینده تولد 35 سالگی خود را جشن خواهد گرفت. بسیاری بر این باور بودند که او در این فصل هیچ جایگاهی در تیم لوییس انریکه ندارد. به همین دلیل ژاوی پیش از آغاز فصل چمدان هایش را برای رفتن به لیگ حرفه ای آمریکا بسته بود تا اینکه در لحظه آخر، تماس انریکه با وی، او را از ترک کردن بارسلونا منصرف کرد.

ژاوی که بازوبند کاپیتانی کاتالان ها را به بازو می بندد، می تواند به رکورد 750 بازی با پیراهن آبی و اناری ها برسد و در این فصل، تاثیر زیادی هم در نتیجه های درخشان تیم انریکه داشته است. او که اکنون 744 بار برای بارسلونا به میدان رفته و در این زمینه رکورد دار است، در بهترین دوران بارسلونا که زمان جوزپه گواردیولا روی نیمکت این تیم رقم خورد، به نوعی رهبر ارکستر تیمش به حساب می آمد.

در رده های بعدی بیشترین حضور در میادین با پیراهن بارسلونا، کارلس پویول (593)، میگولی (549)، ویکتور والدس (535)، آندرس اینیستا (527)، لیونل مسی (453)، کارلس رکساچ (449)، گیلرمو آمور (421)، آندونی زوبی زارتا (410) و خوان سگارا (402) قرار گرفته اند. اگر ژاوی بتواند با فرم کنونی خود و با توجه به کناره گیری از بازی های ملی ادامه دهد، خیلی زود می تواند به رکورد 800 بازی برای بارسلونا برسد.

منبع: ایسنا