۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۷

ضرب‌الاجل داعش به اردن و ژاپن

خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه گزارش داد که گروه تروریستی داعش تهدید کرده است که گروگان ژاپنی و خلبان اردنی را طی 24 ساعت آینده به قتل می رساند.
کد خبر : ۲۲۳۵۱۱
صراط: بر اساس این گزارش، گروه تروریستی داعش به مقام های اردنی 24 ساعت مهلت داده است تا 'ساجده الریشاوی' بمب گذار زن زندانی در این کشور را به سران داعش تحویل دهند در غیر این صورت خبرنگار ژاپنی و خلبان ارتش اردن را به قتل می رساند.

گزارش ها حاکی از آن است 'ساجده الریشاوی' بمبگذار زن انتحاری که در حال حاضر در یکی از زندان های اردن به سر می برد، در حمله به هتلی در امان پایتخت، در سال 2005 موفق نشد عملیات انتحاری خود را به انجام برساند و توسط پلیس اردن دستگیر شد و در نهایت به عملیات انتحاری که قرار بود انجام دهد، اعتراف کرد.

این زن که در یکی از زندان های اردن به سر می برد، در سال 2006 محکوم به مرگ شد، اما از دادگاه تقاضای تجدیدنظر کرد و پرونده او همچنان در جریان است.

اکنون گروه تروریستی داعش خواستار آزادی وی شده است.

همچنین داعش اخیرا یک جنگنده اف-16 اردنی را سرنگون کرده و خلبان آن را به اسارت درآورده است.

این گروه تروریستی روز یکشنبه گذشته با انتشار ویدیویی یکی از دو گروگان ژاپنی خود را سر برید و تهدیدکرده در صورت تحویل ندادن 'ساجده الریشاوی' گروگان دوم را نیز سر خواهد برد.

گروه تکفیری - تروریستی داعش که دست پرورده غرب و همپیمانان منطقه ای آن است، از چندی پیش با حمله به عراق و سوریه، جنایات فجیعی را در این دو کشور مرتکب شده است
منبع: ایرنا