۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰

حملات موشکی رژیم‌صهیونیستی به سوریه

به دنبال اصابت چندین موشک به بلندی‌های جولان اشغالی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پایگاه‌های ارتش سوریه در جولان را هدف قرار دادند.
کد خبر : ۲۲۳۵۵۹
صراط: به دنبال اصابت چندین موشک به بلندی‌های جولان اشغالی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پایگاه‌های ارتش سوریه در جولان را هدف قرار دادند.
 
به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، پس از آنکه دو موشک به جولان سوریه اصابت کرد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی پایگاه‌های ارتش سوریه در منطقه قنیطره در جولان را بمباران کردند.
 
منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این حملات در واکنش به شلیک موشک‌ها از خاک سوریه بوده است، اما موجب صدمات جانی نشد.
 
ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این موشک‌ها احتمالا از سوی حزب الله لبنان یا ارتش نظام سوریه به سمت اراضی اشغالی جولان شلیک شده است اما دولت رژیم صهیونیستی هنوز به طور دقیق اعلام نکرده است که شلیک این موشک‌ها از سوی چه طرفی بوده است.
 
ارتش رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کرده بود که دست کم دو موشک از خاک سوریه به اراضی اشغالی جولان اصابت کرده است و ارتش نیز در واکنش به این اقدام به سمت خاک سوریه آتش گشود.
 
همچنین در پی این حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی وارد حریم هوایی مزارع شبعا و بلندی‌های جولان شدند.
 
ارتش اسرائیل نیز برای جلوگیری از هرگونه تحول میدانی به حالت آماده باش درآمده است.
 
یک مقام نزدیک به حزب الله لبنان نیز اعلام کرد که این حزب در جنوب به حالت آماده باش درآمد و برخی از مقرهای خود را برای آمادگی جهت هر احتمالی تخلیه کرد.
 
این منبع گفت: اینکه حزب الله چطور پاسخ اسرائیل را به خاطر جنایت قنیطره خواهد داد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد همین امر موجب شده اسرائیل حالت آماده باش خود را حفظ کند.
 
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز هشدار داد کسانی که تلاش می‌کنند تا ما را در داخل مرزهایمان به چالش بکشند درک خواهند کرد که ما آمادگی کامل را برای پاسخ دادن خواهیم داشت.
 
نتانیاهو تاکید کرد: اسرائیل حمله از خاک سوریه به مناطق خود را بسیار خطرناک می‌دانم و کسانی که با آتش بازی می‌کنند به زودی خود در این آتش خواهند سوخت.
 
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که حملات صورت گرفته از سوی سوریه به جولان به صورت عمدی صورت گرفته است.
 
نتانیاهو همچنین تاکید کرد که اسرائیل این حمله را جدی می‌گیرد.
منبع: ایسنا