۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۱

سفر خارجی رهبر کره‌شمالی تایید شد

خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی امروز (چهارشنبه) به نقل از یکی از سخنگویان کرملین گزارش داد: رهبر کره شمالی حضورش در سالروز پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان در جنگ جهانی دوم را که هر ساله در روسیه برگزار می‌شود، تایید کرد.
کد خبر : ۲۲۳۵۶۰
صراط: خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی امروز (چهارشنبه) به نقل از یکی از سخنگویان کرملین گزارش داد: رهبر کره شمالی حضورش در سالروز پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان در جنگ جهانی دوم را که هر ساله در روسیه برگزار می‌شود، تایید کرد.
 
به نقل از خبرگزاری رویترز، اگر این سفر انجام شود، نخستین سفر خارجی "کیم جونگ اون،" رهبر کره شمالی از زمان روی کار آمدنش در سال 2011 میلادی می‌باشد و احتمالا پیش از سفرش به چین، متحد اصلی کره شمالی صورت می‌گیرد.
 
کرملین اعلام کرد: حدود 20 تن از رهبران کشورها حضور خود در این جشن را تایید کردند و رهبر کره شمالی یکی از آنها خواهد بود.
 
با روی کار آمدن کیم جونگ اون و نادیده گرفتن هشدارهای بین‌المللی و تحریم‌های سازمان ملل برای انجام سومین آزمایش اتمی‌اش در سال 2013 میلادی، روابط سیاسی پیونگ یانگ با پکن کمرنگ شده و کره شمالی و روسیه به دنبال تقویت روابط هستند.
 
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اوایل ژانویه سال جاری میلادی گفت: پس از آنکه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از کیم جونگ اون دعوت کرد تا در این مراسم شرکت کند، کره شمالی واکنش‌های مثبتی از خود نشان داد.
 
روسیه هر ساله در 9 مه سالروز پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان در جنگ جهانی دوم را جشن می گیرد.
منبع: ایسنا