۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷

یک بده بستان مشکوک در بنیاد شهید!

در حالی مدیران سابق بنیاد شهید با این استدلال که طرح شائبات اقتصادی این بنیاد در رسانه به صلاح نیست و بهتر است در مراجع نظارتی پیگیری شود، اما وقتی که شاکی و متشاکی در یک نهاد دولتی یکی می شود، حداقل می توان گفت که خریداران یک هتل لوکس، حالا مدیران این بنیاد شده اند.
کد خبر : ۲۲۳۶۰۲
صراط: در حالی مدیران سابق بنیاد شهید با این استدلال که طرح شائبات اقتصادی این بنیاد در رسانه به صلاح نیست و بهتر است در مراجع نظارتی پیگیری شود، اما وقتی که شاکی و متشاکی در یک نهاد دولتی یکی می شود، حداقل می توان گفت که خریداران یک هتل لوکس، حالا مدیران این بنیاد شده اند.
 
عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در هشت ساله دولت نهم و دهم آنقدر با انتقادات گسترده ای روبرو شد که در نهایت اکثریت مجلس شورای اسلامی به تحقیق و تفحص از این بنیاد رای مثبت داد، اما متاسفانه گویا افزایش نظارت ها و انتقادات در این بنیاد آنچنان که باید تاثیر نگذاشته است.
 
 هتل سفید کنار انزلی یکی از هتل های مجموعه گروه هتل کوثر است که در موقعیت بسیار عالی در کنار مرداب انزلی قرار گرفته است. در وبسایت این گروه هتل داری چنین معرفی می شود « هتل بزرگ سفید کنار در سواحل زیبای دریای خزر با چشم اندازی کم نظیر ، اتاقهای رو به دریا و رو به جنگل در منطقه ای سر سبز و نزدیک تالاب انزلی دارای 91 باب اتاق ، 7 باب سوئیت و 25 واحد ویلا با کلیه امکانات به ظرفیت 424 نفر می باشد. »
 
اما داستان این هتل با سایر هتل های این مجموعه اندکی متفاوت است. در دولت دهم فردی به نام شفیع زاده برنده مزایده فروش این هتل توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران شد. اما پس از برگزاری مزابده مدیران وقت بنیاد از امضای قرارداد فروش امتناع کردند و کار در نهایت از سوی خریداران به مراجع قضایی کشیده شد.

پس از موضع گیری رسمی رئیس بنیاد در برابر واگذاری هتل و کشیده کار به مراجع قضایی آقای شفیع زاده ، حجت الاسلام فقیهی را به عنوان وکیل خود در ماجرای این پرونده انتخاب می نماید.
 
بنابراین گزارش پس از انتخاب حجت الاسلام شهیدی به ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت یازدهم، حجت الاسلام دکتر مهدی فقیهی به سمت معاون پارلمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد و اندکی بعد نیز آقای شفیع زاده به سمت مدیرعامل بانک دی که متعلق به بنیاد شهید است انتخاب می شود.

منبع: اعتدال