۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

آیت‌الله مکارم‌: هیچ مقام آمریکایی در هیچ قضیه‌ای صداقت ندارد

آیت الله ناصر مکارم شیرازی با اشاره به روند مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 گفت: مذاکرات هسته ای باید ادامه یابد و اگر مشکلی هم وجود دارد از ناحیه طرف مقابل است.
کد خبر : ۲۲۳۶۲۱
صراط: آیت الله ناصر مکارم شیرازی با اشاره به روند مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 گفت: مذاکرات هسته ای باید ادامه یابد و اگر مشکلی هم وجود دارد از ناحیه طرف مقابل است.
 
این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم افزود: اما با تعبیراتی که طرف مقابل می کنند بوی خوشی از مذاکرات نمی آید ، در هر حال برای مقابله با شکست یا پیروزی در مذاکرات آماده باشیم.
 
وی با اشاره به اهمیت مذاکرات هسته ای گفت: روزنامه ها و سایت ها نباید صحنه خرده گیری در جزئیات مذاکرت باشند، اکنون برخی به جزئیات چسبیده اند و توجهی به حفظ اصول کلی ندارند که اگر کار ما با طرف های مذاکره به جایی نرسید بتوانیم مشکلات خود را حل کنیم.
 
آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: تجربه نشان داده است که خدا به ما در این گونه برهه ها کمک می کند و همانطور که در سوریه، لبنان و جاهای دیگر به ما کمک کرد در مذاکرات نیز کمک خواهد کرد به شرط این که عاقلانه با مسائل برخورد کنیم و به اصول اساسی بپردازیم.
 
وی افزود: اکنون در شرایط دشواری هستیم که کارهای مهمی در پیش داریم چرا که دشمنان خط و نشان کشیده اند و بوی خوشی از مذاکرات نمی آید.
 
آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: یکی از شخصیت های آمریکایی اعتراف آشکاری کرده که عبرت مهمی است، وی بیان کرده ، سیاست واشنگتن ضربه زدن به ایران است حتی اگر مناقشه هسته ای نیز برطرف شود آمریکا موضوع دیگری را پیش می کشد.
 
وی افزود: اشتباه است اگر تصور کنیم تحریم ها مربوط به مساله هسته ای است، واشنگتن مخالف استقلال ایرانی است که همه را در منطقه بیدار کرده و عراق، ،یمن و سوریه را از دست آن ها گرفته است.
 
وی گفت: هیچ مقام رسمی آمریکایی در مورد هیچ قضیه ای صداقت ندارد، در حالی که مهمترین جمعیتی که مبارزه با تروریست های داعش می کند ایران و عراق هستند ، بیشترین کمک هم از ناحیه غربی ها به داعش می شود در عین حال با کمال جسارت می گویند ایران حامی تروریست است.
 
این مرجع تقلید افزود: دروغ گویی برای آمریکایی ها ساده است و کار خوبی که رهبرمعظم انقلاب کردند آن بود که به جای این که دولتمردان را مخاطب قرار دهند جوانان غربی را خطاب قرار دادند چرا که رهبران غربی صداقت ندارند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر حفظ وحدت در جامعه تاکید کرد و افزود: نباید با خرده گیری فاصله خود را روز به روز بیشتر کنیم و فعلا زمان آن نیست که عده ای از هم اکنون برای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی آینده برنامه ریزی کنند و باید مشکل امروز خود را حل کنیم.
 
وی تاکید کرد: برای انتخابات آینده باید به موقع فکر کنیم و نیروی خود را از اکنون مصرف نکنیم ،با حفظ وحدت خود ،در برای طرف های مذاکره آمادگی داشته باشیم که اگر تحریم ها بیشتر شد چگونه ایستادگی کنیم.
منبع: ایرنا