۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵

واکنش طبیب‌زاده به تغییر ابوطالبی

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تغییر ابوطالبی نماینده دائم ایران در سازمان ملل براساس خواسته آمریکا، عقب‌نشینی دولت از استقلال و حاکمیت ملی کشور است گفت: آمریکا حق دخالت در امور داخلی کشورها را ندارد.
کد خبر : ۲۲۳۷۳۳
صراط: زهره طبیب‌‌زاده نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به تغییر نماینده دائم ایران در سازمان ملل با توجه به خواسته آمریکا برای تغییر ابوطالبی گفت: سیاستی که دولت اخذ کرده است نرمش صد در صدی در مقابل زیاده‌ خواهی‌های آمریکا و گروه 1+5 است که ما از ابتدا شاهد اعمال این سیاست‌ها از سوی دولت‌ها بودیم.

وی با بیان اینکه دولت در تلاش است تا با به هر بهایی مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برساند، تصریح کرد: این اقدام بسیار قابل پیش‌بینی بود و تعجب می‌کنیم که چرا زودتر انجام نگرفت چرا که سیاستی که تاکنون پیش گرفته است نشانگر عقب‌‎نشینی‌های مکرر است.

طبیب زاده اظهارداشت: دولت به دیپلمات‌های غربی اجازه می‌دهد تا در سفر خود به ایران بدترین توهین‌ها را به حاکمیت این کشور انجام دهد سیاست‌های قوه قضاییه را زیر سوال ببرند یا به عناصر فعال در جریان فتنه تشویقی بدهند لذا بعید نیست که متعاقب با این سیاست و خواست امریکا به تغییر نماینده دائم ایران در سازمان‌ ملل بپردازند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر ابوطالبی توهینی آشکار به خواست نظام جمهوری اسلامی و دولت بود تصریح کرد: دولت در برابر هیچ کدام از این توهین‌ها عکس‌العمل متناسب نشان نداده در حالی که هنوز دو روز بیشتر از سفر نایب‌رئیس مجلس آلمان که با توهین‌ها و دخالت‌های اشکار به حاکمیت ملی ایران همراه بود نمی‌گذرد، شاهد تکرار عقب‌نشینی آشکار دیگر در مواضع وزارت امور خارجه هستیم.

طبیب‌زاده با بیان اینکه براساس حقوق بین‌الملل هیچ کشوری حتی آمریکا که مقر سازمان ملل است حق دخالت در انتخاب نمایندگان یک کشور در سازمان ملل را ندارد تصریح کرد: دولت در برابر آمریکا به نرمش صد در صدی پرداخته است که جواب آن استیضاح وزیر امور خارجه است چرا که مسئولیت این اقدامات برعهده وزارت خارجه است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: آمریکا حق دخالت در امور داخلی کشورها را ندارد و تغییر ابوطالبی نماینده دائم ایران در سازمان ملل براساس خواست و اراده آمریکا عقب‌نشینی آشکار از استقلال و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی است که مسئولان وزارت خارجه باید نسبت به آن پاسخگو باشند و نباید اجازه تکرار این توهین‌ها را به دشمن بدهند.
منبع: فارس