۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ظریف مشاور جامعه‌شناسی می‌خواهد

حقیقت‌پور عنوان کرد: هنوز ما به آمریکا اعتماد نداریم که ظریف با وزیر امور خارجه آمریکا صبحانه بخورد و در خیابان قدم بزند در حالی که چنین رفتاری را می‌تواند با وزیر امور خارجه روسیه، عراق و سوریه داشته باشد.
کد خبر : ۲۲۳۷۷۳
صراط: منصور حقیقت‌پور امشب در پاسخ به سئوالات خبرنگاران در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: باید هر دیداری و ملاقاتی که مسئولان این کشور با مقامات خارجی انجام می‌دهند با هماهنگی وزرات امور خارجه باشد که در دیدار اخیر عارف معاون اول دولت اصلاحات با گروه آلمانی باید قضیه روشن شود که این دیدار با مجوز ورات امور خارجه انجام شده یا به صورت خودسرانه بوده است.
 
وی عنوان کرد: قرار است روز یکشنبه این ابهام روشن شده و به آن پاسخ شفافی بدهیم که بالاخره در این بین وزارت امور خارجه مقصر بوده یا خیر، که امکان ارتباط عارف با گروه‌های اعزامی از کشور آلمان که در بین آنها یک زن که سابقه همراهی بامنافقان علیه انقلاب اسلامی داشته فراهم شده است.
 
حقیقت‌پور ادامه داد: البته مباحثی که در این دیدار از سوی عارف مطرح شده مبنی بر عملکرد شورای نگهبان و ممنوعیت این شورا در ایجاد آزادی بیشتر در انتخابات و طرح برخی از مباحث مختلف در ارتباط با فتنه 88 است که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
 
وی افزود: عارف باید بداند که این سخنان او به هیچ وجه منطقی به نظر نمی‌رسد و گویی عارف، ایران را با دوره قاجار و پهلوی اشتباه گرفته که بخواهند آزادی بدون منطق را در این منطقه شاهد باشیم.
 
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی روز یکشنبه و یا دوشنبه هفته آینده در بیانیه‌ای در این زمینه اظهارنظر می‌کند و قطعا با افرادی که قصور و کوتاهی داشته باشند برخورد خواهد کرد.
 
حقیقت‌پور گفت:‌ما از شما انتظار داریم در چنین ملاقاتی خطوط قرمز نظام مورد توجه قرار گیرد.
 
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان کرد: ‌رحیمی معاون اول من نبوده و این را کذب محض اعلام می‌کنم بلکه در زمان عهده‌داری مسئولیت دیوان محاسبات مشاور حقوقی ستاد عتبات عالیات بود که به او حکم دادیم.
 
مجلس در مورد استفاده دولت از بازنشستگان تذکرات متعددی داده است
 
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در مورد استفاده دولت یازدهم از بازنشستگان در سمت‌های مختلف گفت: ما بارها در مجلس در این زمینه تذکر داده و حتی مصوبه‌‌ای دادیم که دولت باید در انتخاب گزینه‌های خود دقت نظر داشته باشد که البته به دولت نیز حق می‌دهیم که آنها نفرات خود را انتخاب کنند.
 
حقیقت‌پور استفاده از افراد باتجربه و کارکشته را در کنار جوانان و افراد پرتحرک ضروری اعلام کرد و یادآور شد: هیچ اشکالی ندارد که دولت در برخی از حوزه‌ها به نیروهای جوان و مدیران آینده میدان دهد تا با شجاعت و آرمان‌گرایی کارها را به پیش ببرند.
 
وی به حوادث اخیر در مجلس و درگیری‌های به وجود آمده به دنبال نطق مطهری اشاره کرد و گفت: این اقدامات نه تنها شایسته و از مجلس نهم مطلوب نبود بلکه نمایندگانی که میراث‌دار مدرس هستند باید حرمت خانه ملت را حفظ کنند.
 
حقیقت‌پور بیان کرد: البته از 290 نماینده تنها 10 نفر به سخنرانی مطهری معترض بودند به طوری که سه نفر از اصولگرایان خواستند تا مطهری نطق خود را قطع کند و پایین بیاد اما او نه تنها این خواسته را قبول نکرد بلکه با هول دادن و حتی لگد زدن خواست آنها را دور کند.
 
ظریف مشاور جامعه‌شناسی می‌خواهد
 
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام وزیر امور خارجه در قدم زدن با وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما بارها به وزیر امور خارجه در مورد برخی از رفتارهای نامناسب اجتماعی تذکر دادیم و حتی خود بنده زمانی که وزیر امور خارجه عربستان در صندلی بالاتر از ظریف نشسته بود به او اعتراض کردم که او نیز پذیرفت و عذرخواهی کرد.
 
حقیقت‌پور عنوان کرد: هنوز ما به آمریکا اعتماد نداریم که ظریف با وزیر امور خارجه آمریکا صبحانه بخورد و در خیابان قدم بزند در حالی که چنین رفتاری را می‌تواند با وزیر امور خارجه روسیه، عراق و سوریه داشته باشد.
 
وی افزود: رفتارها و حرکات ظریف با هنجارهای ما مطابقت نداشته و اعلام کردیم مشاوره جامعه‌شناسی بگیرد و همواره نسبت به رعایت برخی از شواهد جامعه اسلامی ما آگاه باشد و بتواند آداب اجتماعی را با ظرافت خاص مورد توجه قرار دهد.
 
حقیقت‌پور در پایان سخنان خود گفت: ظریف از آن جهت که مورد وثوق مقام معظم رهبری است و درکارش حرفه‌ای است مورد تایید ما است چرا که بر این باوریم که حتی وی در یکی از جلسات به خاطر منافع این کشور سر جان کری داد زده است ولی انتظار می‌رود ملت ایران که هنوز از آمریکایی‌ها زخم‌خورده هستند و تحریم‌های آنها این ملت را با مشکلاتی روبه‌رو کرده و نباید به رفتارهای دیپلماتیک و دوستی‌ با آمریکایی دست بزنیم که قطعا مورد قبول ملت و مقام معظم رهبری نیست.
منبع: فارس