۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸

انصاری: مجلس 1588 سوال از وزرا پرسیده‌

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تجربه مقابله با توطئه کاهش قیمت نفت را دارد، گفت: دولت و مجلس از تعامل خوبی با یکدیگر برخوردارند.
کد خبر : ۲۲۳۸۲۸
صراط: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تجربه مقابله با توطئه کاهش قیمت نفت را دارد، گفت: دولت و مجلس از تعامل خوبی با یکدیگر برخوردارند.

حجت‌الاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور شب گذشته با حضور در برنامه شب آفتابی به تعامل مثبت دولت و مجلس اشاره کرد و اظهارداشت:‌ دولت و مجلس از رابطه خوبی با یکدیگر برخوردارند که در موارد مختلف مانند تنظیم بودجه یا موارد دیگر شاهد آن بودیم.
 
وی ادامه داد: همیشه رسم بر این بوده که در آغاز کار دولت چون همزمان با مجلس تشکیل نمی‌شود مسائلی به وجود می‌آید مخصوصاً این دولت که با مجلسی به لحاظ اکثریت اصولگرا روبه‌رو است و دولت از مشی اعتدال و استقلال برخوردار است بحث‌های بیشتری در ماه‌های اول وجود داشت اما به دلیل آنکه وزرا و اعضای دولت در مجلس حضور پیدا کردند شاهد تعامل مثبت دولت و مجلس هستیم.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به ابتکار دولت یازدهم در برگزاری مجامع استانی با حضور رئیس‌جمهور تصریح‌کرد: تا کنون 22 استان مجامع استانی خود را برگزار کردند که حدود 9 استان باقی مانده است و آن هم انجام می‌شود و در این جلسات مباحث مختلفی بحث و بررسی می‌‌شود.
 
 انصاری در زمینه اصلاح مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها گفت: موضوع اصلاح هدفمندی یارانه‌ها و اشکالاتی که بر این موضوع گرفته شد بحث‌های کارشناسی بسیاری صورت گرفت که تصمیم بر این شد تا زمانی که شناسایی درستی از همه اقشار به وجود نیاید هدفمندی ادامه داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه پرداخت یارانه نقدی به همه اقشار اشتباه است، تصریح کرد: مسئله‌ای که باید به آن توجه کنیم آن است که درباره اصلاح مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها پیشنهادات مختلفی در دولت و مجلس مطرح شده اما هیچکدام از این پیشنهادات به نقطه نهایی نرسیده است و در صورتی که به نتیجه برسیم در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد شد.
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه در زمینه هدفمندی یارانه‌ها اراده جدی در دولت و مجلس وجود دارد، خاطرنشان کرد: جلسات مختلفی بین دولت و مجلس در زمینه هدفمندی یارانه‌ها برگزار شده است و باید بگوییم که نگاه دولت و مجلس به بحث هدفمندی یارانه‌ها سیاسی نیست اما باید به این امر توجه کنیم که پیشنهاد‌های مختلفی که در زمینه هدفمندی یارانه‌ها در دست بررسی است تاکنون به مرحله نهایی نرسیده است.
 
حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه دولت در تصمیمات خود شتابزده عمل نمی‌کند، خاطرنشان کرد:‌ نفس موضوع هدفمندی یارانه‌ها این است که تا رسیدن به گزینه مطلوب هدفمندی ادامه داشته باشد و این راهی است که ادامه دارد.
 
وی به برگزاری جلسات کمیسیون تلفیق اشاره کرد و گفت: تا زمانی که جلسات کمیسیون تلفیق درباره بحث بودجه نهایی نشده است نمی‌توان در آن اظهارنظر کرد.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به تعامل مثبت دولت و مجلس تصریح کرد: از ابتدا دولت روابط خود را با مجلس بر احترام استوار کرد و رئیس جمهور خود را فرزند مجلس می‌داند که سعی بر این شده است که تنشی بین دولت و مجلس وجود نداشته باشد و در زمینه‌های مختلف قانون مبنا قرار بگیرد.
 
حجت‌الاسلام انصاری با بیان اینکه بودجه برای دومین سال متوالی در روز مقرر آن به مجلس تحویل داده شد، تأکید کرد: شاید برخی بگویند این کاری بوده است که براساس قانون انجام شده است اما باید به این امر توجه کرد که در گذشته بودجه با تأخیرهای 3 ماهه به مجلس ارائه می‌شد و حق نمایندگان برای بررسی کامل بودجه سلب می‌شد اما اکنون فرصت کافی به وجود آمده تا در این فاصله تمام مصوبات بودجه به خوبی بررسی شود.
 
وی با انتقاد از اینکه در گذشته برخی از مصوبات دولت به مجلس فرستاده نمی‌شد، خاطرنشان کرد: دولت گام‌های بلندی را در زمینه موارد مختلف برداشته است که برای نمونه می‌توان به یکی از موارد آن به لایحه خروج از رکود اشاره کرد.
 
انصاری با اشاره به سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط رهبر معظم انقلاب، افزود:‌تلاش‌ها در دولت برای این امر ادامه دارد.
 
وی با اشاره به حضور مستمر خود در مجلس اظهار داشت: تعامل دولت و مجلس در این زمینه از روابط خوبی برخوردار است و این امر ثمرات گسترده‌ای را به همراه داشته است.
 
انصاری با بیان اینکه تاکنون در دولت یازدهم 1588 سؤال مطرح شده است، خاطرنشان کرد: حجم این سؤالات بسیار زیاد است که از این تعداد تاکنون 9 سؤال به جلسه علنی مجلس کشیده شده است که باید بگوییم بسیاری از این سؤالات در کمیسیون‌ها حل شده و این نشانگر تعامل مثبت دولت و مجلس است.
 
وی افزود: برخی از وزارتخانه‌ها مانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و راه و ارتباطات به دلیل حجم بالا کاری خود با مراجعات بیشتری روبه‌رو هستند هرچند سؤال کردن حق قانونی نمایندگان است.
 
معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت یازدهم با پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌کاره دولت‌های گذشته روبه‌رو شده است، تصریح کرد: دولت در تلاش است تا به بررسی طرح‌های نیمه‌تمام بپردازد و بتواند این مصوبات را به سرانجام برساند.
 
 انصاری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که سؤالات نمایندگان برای وزرای دولت ایجاد می‌شود کثرت آنان است که می‌توان با شیوه‌ای این امر را حل کرد چراکه فرصت بسیاری را از وزرا می‌گیرد و من فکر می‌کنم اگر این شیوه اصلاح شود بسیاری از این کارت‌ زردها جلوگیری می‌شود.
 
وی با اشاره به اقدامات مثبت دولت در زمینه مهار تورم44 درصدی، ایجاد تحرک برای خروج از رکود، آغاز رونق و تبدیل رشد منفی اقتصادی به رشد مثبت اظهار داشت:‌ این موارد با وجود تحریم‌ها، کاهش قیمت نفت به نصف قیمت واقعی خود رسیده است و مذاکرات نیز با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و دولت در تلاش است تا بتواند به راه خود ادامه دهد.
 
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به توطئه کاهش قیمت نفت تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تجربه مقابله با این امر را در کارنامه خود دارد و امیدوارم این انقلاب و نظام در سایه مقام معظم رهبری و حضور مردم بتواند به راه خود ادامه دهد.
منبع: فارس
برچسب ها: دولت یازدهم