۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

پیام امام(ره) به ملت در ٩ بهمن ٥٧ +تصاویر

در پی کشتار دسته‌جمعی مردم در 8 بهمن 57 امام پیامی خطاب به ملت ایران فرستادند. ایشان در این پیام از همه گروه‌ها خواستند که این دولت غیر قانونی را محکوم کرده و از آن اطاعت نکنند که اطاعت طاغوت حرام و مخالف رضای خداست.
کد خبر : ۲۲۳۸۴۸
صراط: در پی کشتار دسته‌جمعی مردم در 8 بهمن 57 امام پیامی خطاب به ملت ایران فرستادند. ایشان در این پیام از همه گروه‌ها خواستند که این دولت غیر قانونی را محکوم کرده و از آن اطاعت نکنند که اطاعت طاغوت حرام و مخالف رضای خداست.

9 بهمن 1357 روزنامه اطلاعات تیتر زد که بختیار اعلام کرد «بختیار: در راه بازگشت امام خمینی مانعی نیست».
 
پیام امام راحل به ملت ایران در 9 بهمن 1357 +تصاویر

بنابراین گزارش، فرمانداری نظامی تظاهرات صبح امروز تهران را چنین گزارش داد: ساعت 9:30 حدود 3 هزار نفر در خیابان امیرکبیر، ساعت 11:10 حدود 40 هزار نفر در بیمارستان پهلوی، ساعت 11:30 حدود 3 هزار نفر در خیابان‌های اطراف سه راه آذری، ساعت 11:45 حدود 10 هزار نفر در خیابان‌های امیرآباد، شاهرضا (خیابان انقلاب اسلامی) و میدان 24اسفند (میدان انقلاب)، ساعت 12:15 حدود 50 الی 60 هزار نفر در اطراف دولاب، ساعت 12:30 حدود 20 هزار نفر در میدان 24اسفند و تظاهرات با شرکت 70 هزار نفر در بهشت‌زهرا، خیابان‌های شیر و خورشید (خیابان هلال‌احمر)، قزوین، آریاشهر و شهرآرا، باغشاه، سپه (خیابان امام خمینی)، آیزنهاور (خیابان آزادی) و...
ـ در پی کشتار دسته‌جمعی روز گذشته تهران و شهرستان‌ها، امام پیامی خطاب به ملت ایران فرستادند. ایشان در این پیام از همه گروه‌ها خواستند که این دولت غیر قانونی را محکوم کرده و از آن اطاعت نکنند که اطاعت طاغوت حرام و مخالف رضای خداست.
 
ایشان همچنین از ارتشیان که دستشان به خون جوانان آلوده نشده بود خواستند تا ننگ اطاعت از جنایتکاران را تحمل نکنند و با قاطعیت آنان را از مقابله با ملت بازدارند.

ـ بنابر گزارش روزنامه کیهان، در پی تظاهرات روز گذشته تهران و اقداماتی چون تحصن روحانیان در دانشگاه تهران و تظاهرات گسترده امروز در این شهر، شاپور بختیار در مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد تا چند ساعت دیگر فرودگاه مهرآباد تهران باز خواهد شد.
 
پیام امام راحل به ملت ایران در 9 بهمن 1357 +تصاویر

او گفت: «با صدای بلند اعلام می‌کنم که حضرت آیت‌الله هر وقت میل داشته باشند می‌توانند به کشور بازگردند.» بختیار همچنین در مورد شرایط امام یعنی استعفا از سمت نخست‌وزیری گفت که «من حاضر به استعفا نیستم ولی حاضر به مذاکره هستم».
ـ امام در مصاحبه‌ای با خبرنگاران مطبوعات رادیو و تلویزیون جهان، بار دیگر شاه، مجلسین و بختیار را غیر قانونی خواندند و در پاسخ به این سؤال که اگر بختیار استعفا بدهد یا ندهد و کودتای نظامی بشود چه خواهید کرد، فرمودند: «ما از کودتای نظامی ترسی نداریم. ملت ایران به کودتاهای نظامی عادت کرده است. ما پنجاه سال است زیر بار کودتا هستیم؛ کودتای رضاخان، کودتای محمدرضا... ملت ایران تا پیروزی نهایی را به دست نیاورد، از نهضت خود دست برنمی‌دارد.»
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز