۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸

طرح امر به معروف به شورای نگهبان رفت‌

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح " امر به معروف و نهی از منکر" برای بار دوم به شورای نگهبان رفته و پس از بررسی و تأیید این شورا به‌عنوان قانون به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ می‌شود.
کد خبر : ۲۲۳۸۴۹
صراط: نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح " امر به معروف و نهی از منکر" برای بار دوم به شورای نگهبان رفته و پس از بررسی و تأیید این شورا به‌عنوان قانون به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ می‌شود.

درباره طرح "‌امر به معروف و نهی از منکر" اظهار داشت: این طرح که به نظر شورای نگهبان نواقصی داشت در کمیسیون مشترک بررسی و نواقص رفع شد و برای دومین بار به شورای نگهبان فرستاده شده که پس از بررسی و تأیید این شورا به‌عنوان قانون به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ می‌شود.
 
وی درباره کاهش بودجه فرهنگی در لایحه بودجه 94 گفت: بودجه فرهنگی 94 به‌لحاظ کمی رشد داشته ‌که دولت نرخ تورم و اثرگذاری آن را محاسبه نکرده بنابراین بودجه فرهنگی نسبت به سال گذشته کاهش داشته است اما در حال حاضر نمی‌توان میزان دقیق این کاهش را بیان کرد.
 
نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای کمیسیون فرهنگی برای جبران این کاهش افزود: خلق منابع جدید بودجه از مواردی است که در کمیسیون بررسی شده که تعیین عوارض بر واردات کالاهای فرهنگی یکی از راه‌های خلق منابع جدید بودجه است.
 
جعفرپور با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی تلاش کرده بودجه ارائه شده را متعادل‌سازی کند، خاطرنشان کرد: عوارض گرفته شده از واردات کالاهای فرهنگی صرف فعالیت‌های فرهنگی می‌شود که بودجه‌ای برای آنها در نظر گرفته نشده ‌یا بودجه آنها کاهش داشته است.
 
وی تصریح کرد: این کاهش بودجه در تمام موارد نبوده و به‌طور مثال در بخش میراث فرهنگی افزایش قابل توجهی داشته است اما کمیسیون فرهنگی سعی کرده که اولویت‌های فعالیت‌ها و امور فرهنگی را لحاظ کند.
منبع: تسنیم