۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸

برنامه آمریکا برای آموزش مخالفان سوری

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که گروهی از مربیان نظامی آمریکا ظرف چندهفته آینده در خاورمیانه مستقر می‌شوند تا تروریست‌های سوری را تحت آموزش قرار دهند.
کد خبر : ۲۲۳۸۶۸
صراط: «الیسا اسمیت» سخنگوی پنتاگون به اسپوتنیک اعلام کرد که طی چندین هفته آینده، گروه جدیدی از نظامیان آمریکایی در خاورمیانه مستقر می‌شوند تا معارضان مخالف دولت سوریه را مورد آموزش قرار دهند و آنها را تسلیح کنند.
 
طبق این گزارش، به گفته اسمیت، برنامه آمریکا برای تسلیح و آموزش معارضان سوری طی چند هفته آینده با استقرار نظامیان آمریکایی در خاورمیانه پیش خواهد رفت.
 
وی روز چهارشنبه گفت: «روز 16 ژانویه، چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا اجازه داد تا گروهی از مربیان نظامی، مکان‌های آموزشی برای پیشبرد برنامه آموزش و تسلیح معارضان میانه‌رو سوری را ایجاد کنند.»
 
وی تأکید کرد که چند صد نفر از مربیان نظامی احتمالاً ظرف چند هفته آینده در منطقه مستقر خواهند شد و وزارت دفاع آمریکا به تلاش برای پیشبرد برنامه آموزش و تسلیح معارضان سوری ادامه می‌دهد.
 
«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی‌اش در سپتامبر سال گذشته میلادی طرحی را اعلام کرد و گفت در صدد است تا معارضان سوری را آموزش و تسلیح کند و مدعی شد که هدف وی کمک به آنها برای مقابله با تکفیری‌های داعش در سوریه است.
 
پیش از این پنتاگون اعلام کرده بود که  روند آموزش معارضان سوری در کشورهای عربستان، اردن و ترکیه، از بهار سال جاری میلادی آغاز می‌شود.
 
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا همچنین پیشتر تصریح کرده بود در اولین سال این برنامه، حدود پنج هزار و  400 تروریست سوری تحت آموزش قرار می‌گیرند و تسلیح می‌شوند و اولین گروه از معارضان سوری «قبل از پایان سال جاری میلادی» آماده رزم می‌شوند.
منبع: فارس