۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵

قاضی پور: از دیپلماسی برد-برد بردی ندیدیم

دبیر فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با بیان اینکه ما از دیپلماسی برد - برد با آمریکا بردی ندیدیم، گفت: جایگزینی خوشرو به جای ابوطالبی نشان داد که باید در دیپلماسی‌مان اندیشه کنیم.
کد خبر : ۲۲۳۸۷۸
صراط: نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگزینی غلامعلی خوشرو به جای سعید ابوطالب به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل گفت: علیرغم اینکه در مذاکرات ایران با آمریکا حرف از مذاکرات برد - برد به میان می‌آ‌ید اما ما بردی در این مذاکرات برای خود ندیدیم.
 
وی با بیان اینکه عدم توفیق در معرفی ابوطالبی به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل یک برد برای آمریکا به شمار می‌رود، افزود: بنا بود تا حمید ابوطالبی به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل انتخاب و در مذاکرات روی این موضوع نیز بحث و توافق شود اما در نهایت غلامعلی خوشرو انتخاب شد و این نشان می‌دهد که آقایان که دیپلماسی غربی را خوب بلدند باید در آن اندیشه کنند.
 
دبیر فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس اظهار داشت: مگر ما سرباز امام و ولایت نیستیم و مگر امام نگفت که آمریکا شیطان بزرگ است پس قدم زدن آقای ظریف و اینگونه رفتارها با شیطان بزرگ چه مفهومی دارد و چه اهدافی را دنبال می‌کنیم؟
 
روز گذشته اعلام شد که غلامعلی خوشرو سفیر فعلی ایران در سوئیس به عنوان سفیر ایران در سازمان ملل انتخاب شده است؛ این در حالی است که پیش از این سعید ابوطالبی برای این امر انتخاب شده بود که با مخالفت آمریکا همراه شد.

منبع: فارس