۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۷
لطیفی :

فقیرترین تیم لیگ برتر هستیم

سرمربی تیم فوتبال راه آهن تهران با اشاره این که خیلی‌ها شانس پیروزی فولاد را بیشتر می‌دانند گفت: بازیکنانم در دیدار فردا نشان می‌دهند که فوتبال روی کاغذ نیست.
کد خبر : ۲۲۳۹۱۱
صراط: علی لطیفی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی با فولاد خوزستان، اظهار کرد: شرایط باشگاه ما با توجه به وضعیتی که برایش پیش آمد مشخص است و همه می‌دانند که چه وضعیتی داشتیم و چه اتفاقاتی پیش آمد تا این که من الان در خدمت شما هستم. تیم ما در حال حاضر فقیرترین تیم لیگ برتر است و امکانات چندانی ندارد.

وی با اشاره این که دو، سه فاکتور اساسی باعث شده است که اتحاد این تیم نسبت به نیم فصل اول مستحکم‌تر شود، گفت: اولین فاکتور لطف خدا، شهدا و اهل بیت است که خودم و بازیکنانم به این موضوع اعتقاد قلبی داریم دومین فاکتور هم فداکاری بازیکنانم است. من نزدیک به 30 سال است که در این فوتبال هستم 25 سال آن را در بالاترین سطح فوتبال ایران و اروپا بوده‌ام. هرگز در دوران ورزشی‌ام بازیکنانی با شرف‌تر و با معرفت‌تر از بازیکنان راه آهن ندیده‌ام و این بازیکنان برای من یک الگو شده‌اند و من این را صادقانه می‌گویم و نمی دانم با چه زبانی اینها را بیان کنم.

سرمربی تیم فوتبال راه آهن تهران ادامه داد: 90 درصد بازیکنان من پیشنهادهای بسیاری از تیم‌های مختلف داشته‌اند، ولی از این شرایط مالی مناسب و جایگاه تیمی بالاتر گذشتند و نشان دادند که معرفت و مردانگی هنوز رنگ خود را نباخته است و من به همین جهت کاپیتان تیمم یعنی مهدی زارعی را به این کنفرانس آورده‌ام. او یکی از بازیکنان با اخلاق ایران است که به من بسیار کمک کرده است و البته قبل از من هم به آقای استیلی کمک کرد. او یکی از الگوهای اخلاقی است و تا به امروز هم ریالی پول دریافت نکرده است. ولی تمام زندگی‌اش را در این راه گذاشته است.

سرمربی تیم فوتبال راه آهن تهران به سومین فاکتور اشاره کرد و یادآور شد: مدیریت راه آهن و نماینده محترم دادستانی سومین فاکتور است که بسیار به ما کمک کرده است. کمک های آنها از نظر معنوی بوده است که ممنون او هستیم و از آقای عابدینی هم تشکر می‌کنم.

لطیفی در پاسخ به سوالی درباره تعطیلی لیگ گفت: ما به جهت این که وضعیت تیم‌مان از نظر مالی بغرنج بود و از نظر تیمی هم شرایط خوبی نداشتیم زمانی که تیم‌های دیگر کارشان را شروع کردند و نهایت استفاده را از تعطیلات بردند ولی تکلیف تیم ما مشخص نبود و با قاطعیت می گویم که آخرین تیمی بودیم که کارمان را شروع کردیم. زمان کمی برای بدنسازی داشتیم ولی با تمرینات بسیار پیشرفته و علمی تلاشمان را کردیم و تا جایی که ممکن بود عقب افتادگی را جبران کردیم که انگیزه و تلاش بازیکنانم در این زمینه بسیار به ما کمک کرد.

وی خاطر نشان کرد: رحمان رضایی که یکی از بازیکنان با سابقه فوتبال ایران بود نیز به کادرفنی اضافه شد تا در بخش کار دفاعی به ما کمک کند. تیم ما در نیم فصل اول ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ را به خود اختصاص داد که بخشی از آن به کار دفاعی‌مان بر می‌گردد و البته بخش عمده آن هم به شرایط نابسامان تیم بر می‌گشت. به هر حال ما تصمیم داریم تا این عقب افتادگی را جبران کنیم. شرایط ما از سه، چهار هفته آینده ایده آل می‌شود و با قاطعیت می گویم که هیچ تیمی نمی‌تواند جلودار ما باشد.

سرمربی تیم فوتبال راه آهن تهران درباره بازی با فولاد خاطر نشان کرد: فلسفه فوتبال من تهاجمی است و تلاشمان هم این بوده که در بازی با فولاد و سایر مسابقات برای کسب سه امتیاز پا پیش بگذاریم تا امتیازات بسیاری را که از دست داده ایم را جبران کنیم. ما همچنین بازیکنان بسیاری از جمله محمد غلامی، بهنام برزای، علی علیپور، رضا خالقی فر و وحید طالب لو و آبشک را که هر کدام یک تیم بودند و از نفرات بسیار خوب فوتبال ایران بودند را از دست دادیم ولی امیدمان به خدا و بعد هم بازیکنانی که در اختیار داریم و مطمئنا جای خالی این بازیکنان و سایر عقب افتادگی‌ها را جبران می‌کنند.

وی درباره شرایط نامساعد آب و هوای اهواز و بازی فردای تیمش، بیان کرد: متاسفم که مردم خونگرم خوزستان این گونه شرایط سختی را تحمل می‌کنند. صادقانه می گویم خوزستانی‌ها را دوست دارم و بهترین دوستانم مانند سهراب بختیاری زاده خوزستانی هستند. این استان نماد جنگ و مقاومت است و من به خاطر بزرگی مردم ایران و به ویژه‌ خوزستان سر تعظیم فرو می‌آورم. این که فردا چه خواهد شد نمی دانم ولی اگر شرایط خوب باشد با توجه به تیمی که فولاد دارد و همچنین بازیکنان و سرمایه های خوب آن شاهد بازی خوبی خواهیم بود.

سرمربی تیم فوتبال راه آهن تهران خاطر نشان کرد: خیلی‌ها شانس پیروزی فولاد را بیشتر می‌دانند و می‌گویند که راه‌آهن شانس زیادی ندارد ولی بازیکنان من نشان می‌دهند که فوتبال روی کاغذ نیست و شرایط تیم ما نسبت به نیم فصل اول تغییر کرده است و برای پیروزی وارد زمین می‌شوند.

منبع: ایسنا