۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۰

روایتی از محرومیت های درمانی بهارستان

وزیر بهداشت با اشار ه به بازدید از مراکز درمانی بهارستان گفت: آثار کاستی را بطور کامل لمس کردیم لذا طی روزهای آتی برای ارائه خدمات بهداشتی و تکمیل کلینیک شهرستان اقدام ویژه ای صورت میگیرد.
کد خبر : ۲۲۳۹۳۷
صراط: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه استاندار تهران در سفر نیمروزه خود به بهارستان و رباط کریم از نزدیک در جریان تجهیزات و امکانات درمانی این شهرستانها قرار گرفت و ضمن بررسی کمبودها و نیازهای موجود، دستورات مقتضی به منظور رفع مشکلات و ارتقای سطح بهداشت و سرانه درمانی این مناطق صادر کرد.

سید حسن قاضی زاده هاشمی ضمن بازدید از روند پیشرفت فیزیکی تنها بیمارستان بهارستان اظهار داشت: متاسفانه شهرستان بهارستان برغم تراکم جمعیتی بالا فاقد هر گونه تخت بیمارستانی است که این مساله ما را شرمنده مردم این منطقه کرده است.

تنها بیمارستان 64 تختخوابی بهارستان تعیین تکلیف می شود

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان مذکور باید هر چه سریعتر به مرحله بهره برداری برسد، افزود: بر اساس مذاکراتی که با معاونت وزارت مسکن و شهرسازی داشتیم مقرر شد طی هفته آتی از سوی آن معاونت و پیمانکار مربوطه آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی و یا موانع تکمیل پروژه که عمدتا به کسری بودجه باز می گردد به این شهرستان سفر خواهند کرد تا هر چه زودتر به مرحله بهره برداری برسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: پس از اینکه وزارت مسکن و شهرسازی در مقام مجری، این پروژه را به وزات بهداشت تحویل داد ما این قول را به مردم و مسئولین شهرستانی خواهیم داد که هرچه سریعتر نسبت به تجهیز و افتتاحیه آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تقدیر از پیگیری مجدانه نماینده مردم شهرستان در مجلس گفت: مسئولان شهرستانی در خصوص تکمیل و راه اندازی این مرکز بهداشتی و درمانی پیگیری های بسیاری داشته اند و همین امر نیز ما را بر آن داشت که سفری به این شهرستان داشته و مسائل و نیازها را از نزدیک رصد کنیم.

از کلنگ زنیهای بی برنامه پرهیز می کنیم

هاشمی یکی از عمده ترین علل عقب ماندگی مناطق حاشیه پایتخت را رشد بی رویه جمعیت مهاجر یاد کرد و افزود: در گذشته بسیاری از روستاها به بهانه های واهی خالی از سکنه شده و مهاجرین به ناچار در حاشیه پایتخت ساکن شده اند که مناسفانه به دلیل ساخت و سازهای بی رویه و ایجاد سکونتگاه های غیرمجاز، از هیچ امکانات و سرانه های عمومی بهره ای ندارند.

این مسئول ادامه داد: در بسیاری از نقاط کشور کلنگ هایی بر زمین زده شده اما از آنجاکه این کلنگ زنیها بی برنامه و بی تدبیر بود و فقط توقعاتی برای مردم بوجود آورد لذا دولت جدید سعی دارد در اینگونه موارد با تدبیر دست به اقدامی بزند تا آینده در پیشگاه مردم شرمنده نباشیم.

وی متذکر شد: با توجه به بازدید صورت گرفته از مراکز درمانی بهارستان، آثار کاستی را بطور کامل لمس کردیم و به همین منظور طی روزهای آتی در نشست هایی تخصصی سعی می کنیم برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و تکمیل کلینیک این شهرستان اقدامات ویژه ای صورت گیرد.

تامین اجتماعی در مناطق محروم سرمایه گذاری کند

هاشمی همچنین از تامین اجتماعی خواست بجای سرمایه گذاری در برخی مناطق که شاید تبعات ناخوشایندی برای نظام داشته باشد در اینگونه مناطق محروم و حقوق بگیر تامین اجتماعی سرمایه گذاری کند تا مردم نیز از خدمات آن سازمان بی بهره نباشند.

وزیر بهداست و درمان گفت: با توجه به  اینکه بخش عمده ای از جمعیت شهرستانهای استان تهران قشر گارگری هستند و حق بیمه پرداخت می کنند انصاف و منطق حکم می کرد که سرمایه گذاری تامین اجتماعی در حوزه رفاه مردم اینگونه مناطق صورت گیرد نه اینکه در جایی سرمایه گذاری کنیم که بساطی ایجاد شده و هزار و یک برنامه نیز برای انقلاب و کشور ایجاد شود، البته نه در این دولت اما چه فرقی می کند همه بچه های این نظام هستیم و به حساب این انقلاب نوشته می شود.

گفتنی است؛ بازدید از پروژه بیمارستان امام حسین(ع) بهارستان و اتخاذ راهکارهای لازم برای تسریع در تکمیل، افتتاح و بهره برداری از این پروژه 64 تخت خوابی، ضرورت احداث بیمارستان و زایشگاه در نسیم شهر، تکمیل ظرفیت و شبانه روزی کردن کلینیک تأمین اجتماعی نسیم شهر، تجهیز و راه اندازی درمانگاه حضرت قائم(عج) اوقاف در نسیم شهر، تقویت اورژانس شهری و بین جاده ای شهرستان، تجهیز و تقویت مراکز بهداشتی  و ارتقای ساختار و تشکیلات شبکه بهداشت و درمان از جمله اولویت های مهم و اساسی این شهرستان بود که در این سفر مورد بررسی قرار گرفت.

در رباط کریم نیز بازدید از تنها بیمارستان فاطمه الزهرا (س) به عنوان تنها بیمارستان شهرستان با 100 تختخواب، تخصیص یک مرکز دیالیز خصوصی با 20 تخت، احداث بیمارستان 140 تختخوابی شهر جدید پرند، اخذ 6 میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز پنج خانه بهداشت روستایی و احداث مراکز جدید در روستاها در دستور کار قرار گرفت.

منبع: مهر
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز