۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹

تظاهرات بحرینی‌ها در حمایت از شیخ سلمان +تصاویر

مناطق مختلف بحرین شاهد تظاهرات مردم برای محکوم کردن محاکمه شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی این کشور بود.
کد خبر : ۲۲۳۹۸۱
صراط: تظاهرکنندگان با سردادن شعار و حمل پلاکارد خواستار آزادی شیخ علی سلمان و تمام بازداشت شدگان سیاسی شدند و بر ادامه فعالیتهای خود تا تحقق خواسته های انقلاب تاکید کردند.

نیروهای رژیم بحرین نیز برای متفرق کردن معترضان، به زور متوسل شدند.

درپی صدور حکم دادگاه بحرین درخصوص ادامه بازداشت شیخ علی سلمان و تعویق محاکمه وی به روز 25 فوریه آینده، بسیاری از شهرهای بحرین شامگاه چهارشنبه نیز شاهد اعتراضات گسترده و خشم آگین مردمی بود.

در همین راستا، دیده بان حقوق بشر در گزارش خود تاکید کرد که دادگاه های بحرین فاقد استقلال هستند و نقشی محوری در محافظت از رژیم سرکوبگر دارند.

این نهاد بین المللی افزود: رژیم منامه در سال 2014 میلادی حقوق اصلی شهروندان را نقض و فعالان حقوق بشر و مخالفان را به سبب انتقادات مسالمت آمیز آنها از مقامات کشور بازداشت کرد.

دیده بان حقوق بشر با بیان اینکه رژیم بحرین قوانین جدیدی برای هدف قراردادن منتقدان خود وضع کرده است، افزود که این رژیم با قوانین جدید اختیارات بیشتری برای لغو تابعیت مخالفان بدست آورده است.

به گفته این نهاد بین المللی، دستگاه قضایی بحرین سال گذشته بیش از 200 نفر را به حبس طولانی مدت محکوم کرد که در این بین 70 نفر از آنها به حبس ابد محکوم شدند.


منبع: العالم