۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹

عراق طعم باخت 10 نفره را چشید

تیم فوتبال امارات با پیروزی برابر عراق به عنوان سومی رقابتهای جام ملت‌های آسیا 2015 - استرالیا دست یافت. همچنین مبخوت با گلزنی در این بازی به صدرجدول گلزنان این مسابقات صعود کرد.
کد خبر : ۲۲۴۰۲۷
صراط: دیدار رده‌بندی شانزدهمین دوره رقابتهای جام ملت‌های آسیا امروز جمعه بین دو تیم عراق و امارات برگزار شد که این بازی درحالی با برتری 3 بر 2 تیم امارات به پایان رسید که نیمه نخست آن با برتری 2 بر یک تیم عراق به پایان رسید.

در این مسابقه که با قضاوت نواف شکرالله از بحرین در ورزشگاه نیوکاسل استرالیا برگزار شد، احمد خلیل (15 و 51) و علی احمد مبخوت (57 - پنالتی) برای امارات گل زدند و ولید سالم (30) و امجد خلف (42) گل‌های تیم عراق را به ثمر رساندند. ضمن اینکه احمد ابراهیم بازیکن تیم امارات در دقیقه 55 با دریافت کارت قرمز، از زمین مسابقه اخراج شد.

"علی احمد مبخوت" با به ثمر رساندن یکی از گل‌های امارات در این بازی، تعداد گل‌های خود را به عدد 5 رساند و در صدرجدول گلزنان جام شانزدهم قرار گرفت. "حمزه الداردور" از اردن با 4 گل و "تیم کهیل" از استرالیا، "کیسوکه هوندا" از ژاپن، "سون که" از چین و "محمد الشهلاوی" از عربستان با 3 گل زده در رده‌ بعدی این جدول قرار دارند.

تیم امارات که در مرحله گروهی این مسابقات ابتدا با نتیجه 4 بر یک از سد قطر گذشت و سپس با نتیجه 2 بر یک مقابل بحرین پیروز شد اما در نبرد سرگروهی با یک گل مقابل تیم ایران تن به شکست داد تا به عنوان تیم دوم گروه C به مرحله دوم جام صعود کند.

برتری در ضربات پنالتی مقابل ژاپن قهرمان دوره گذشته مسابقات، امارات را به جمع 4 تیم برتر جام رساند اما با شکست 2 بر صفر مقابل استرالیا میزبان رقابتها، این تیم از صعود به دیدار نهایی جام شانزدهم محروم شد.

اماراتی‌ها که در ادوار گذشته جام ملت‌های آسیا، در سال 1996 با شکست از عربستان در ضربات پنالتی به عنوان نایب قهرمانی و در سال 1992 با باخت در ضربات پنالتی مقابل چین به عنوان چهارمی دست یافته بودند، برای نخستین مرتبه در تاریخ به مقام سومی این رقابتها دست پیدا کردند.

ضمن اینکه عراقی‌ها هم پس از سال 1976، برای دومین مرتبه در طول تاریخ برگزاری این جام به مقام چهارم رسیدند. این تیم که در سال 2007 هم قهرمان آسیا شد، افتخار دیگری در این رقابتها ندارد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
مهدی
|
Germany
|
۱۳:۰۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
۰
۰
یجوری تیتر زدید انگار عراق 10نفره شده!!!!