۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸

بزرگترین عملیات مصر در صحرای سینا

ارتش مصر برای مقابله با افراد مسلح در صحرای سینا در نظر دارد بزرگترین عملیات نظامی در این منطقه را به اجرا در‌آورد.
کد خبر : ۲۲۴۰۶۲
صراط: ارتش مصر درپی کشته شدن 45 نفر از نظامیان این کشور در حمله افراد مسلح در صحرای سینا، در نظر دارد بزرگترین عملیات نظامی را در این منطقه به اجرا درمی‌آورد.

تصمیم به اجرای این عملیات پس از نشست اضطراری شورای نظامی مصر با حضور «صدقی صبحی» وزیر دفاع این کشور گرفته شد و نیروهای پلیس در این عملیات در کنار ارتش مصر حضور خواهند یافت.

براساس گزارش «بوابة الأهرام»، این عملیات در مناطق العریش، شیخ زوید و رفح به اجرا درآمده است و بزرگترین عملیات نظامی ارتش مصر در نوع خودش است که تا ساعات آینده آغاز خواهد شد.

حملات مرگبار تروریستی در شمال استان سیناء در شمال مصر، که روز پنجشنبه علیه ارتش مصر انجام شد، دست‌کم 45 کشته و 74 زخمی بر جای گذاشت.

گروهک تروریستی «انصار بیت‌ المقدس» که اخیرا با گروهک تروریستی «داعش» بیعت کرده و نام خود را به «ولایت سیناء» تغییر داده است، هجوم‌های روز پنجشنبه به برخی مراکز ارتش در شمال سینا را بر عهده گرفت. پیش از این نیز این گروهک حملات به ارتش و پلیس مصر را پس از برکناری محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر، بر عهده گرفته بود.

«عبدالفتاح سیسی» رئیس جمهور مصر به علت این عملیات مرگبار تروریستی، سفر رسمی خود به «ادیس آبابا» را نا تمام گذاشت و به قاهره بازگشت.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز