۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲

قطر فینالیست مسابقات جهانی هندبال شد

تیم ملی قطر با شکست لهستان فینالیست مسابقات جهانی هندبال شد.
کد خبر : ۲۲۴۰۷۰
صراط: مسابقات جهانی هندبال وارد مرحله نیمه نهایی شد و در اولین بازی تیم قطر برابر لهستان به میدان رفت. برای نخستین بار است که یک تیم آسیایی در مرحله نیمه نهایی این مسابقات حضور دارد.

مانند سایر دیدار های قطر سالن لوسیل مملو از تماشاگران بود و از همان ابتدا به تشویق قطر پرداختند. نکته جالب اینکه هواداران قطری به صورت گروه های مختلف و به شکل های متفاوت تیم خود را تشویق می کردند که همین موضوع ناهماهنگی نه چندان خوبی را در سالن ایجاد کرده بود.

هواداران فرانسه که بعد از این بازی باید منتظر رقابت تیم خود با اسپانیا می‌بودند نیز در سالن حضور داشتند که آنها تیم لهستان را تشویق می کردند.

هواداران تیم اسپانیا نیز مانند دیدار های قبلی قطر را تشویق می کردند.

مسئولان برگزاری مراسم جالبی را پیش از دیدار دو تیم قطر و لهستان ترتیب دادند و در نظر داشتند آغاز مرحله نیمه نهایی متفاوت با مراحل دیگر باشد.

در طول بازی داور صحنه‌های را به نفع قطر خطا می گرفت که باعث شد تمام نیمکت نشینان لهستان بار ها به این موضوع اعتراض کنند که حتی اعتراض صدای هواداران فرانسه نیز بلند شد.

در دقیقه 27 قطر با نتیجه 14 بر 12 از لهستان پیش افتاد و سرمربی تیم لهستان در کنار زمین عصبانیت خود را با بازیکنان تیمش نشان داد و با صورتی که از عصبانیت قرمز شده بود کارت مخصوص درخواست وقت استراحت فنی را بر روی میز ناظران داوری گذاشت.

حرکات سرمربی لهستان در نوع خود بی نظیر بود به طوری که در یک صحنه خطایی که داور باز هم به نفع قطر گرفت با عصبانیت به داور اعتراض کرد و زمانی که داور به او کارت زرد نشان داد با قیافه ای کاملا متعجب گفت "چرا کارت زرد گرفتم"

نیمه اول با نتیجه 16 بر 13 به نفع قطر به پایان رسید.

در نیمه دوم شرایط برای لهستان سخت تر شد و انها بر خلاف نیمه اول با دقت کم‌تری کار را دنبال می کردند همین موضوع باعث شد اختلاف دو تیم به چهار گل برسد و قطر با نتیجه 18بر 14 همچنان پیش باشد.

در دقیقه 5 که قطر گل 19 را زد سرمربی لهستان معتقد بود بازیکنش بر روی زمین افتاده بود و باید داور بازی را نگه می داشت. پس از اینکه اعتراضش نتیجه ای نداشت خنده تمسخرآمیزی را تحویل داور داد.

در ادامه بازی اعتراضات نسبت به داوری چنان شدت پیدا کرد که داود توکلی ناظر بازی مجبور به رفتن به سمت نیمکت لهستان شد تا بازیکنان این تیم را آرام کند.

در پایان نیز تیم قطر با نتیجه 31 بر 29 لهستان را شکست داد و راهی مرحله فینال شد.


منبع: ایسنا