۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۱

خنثی کردن 50هزار مین از کودکی+تصاویر

کودکی که از دوران کودکی در جبهه‌های جنگ بوده از سن جوانی طی 15 سال 50 هزار مین را خنثی کرد.
کد خبر : ۲۲۴۰۷۳
صراط: «آکی رِی» اهل کامبوج متولد 1970 است و اکنون 45 سال دارد، از کودکی به جبهه‌های جنگ رفته و به عنوان سرباز در صفوف ارتش خود استخدام شد؛ در ابتدا به دلیل سن کم مین‌های ضد نفر را خنثی می‌کرد اما بعدها به صفوف اول جنگ رفت و اسلحه به دست گرفت.

وی در مصاحبه‌ای گفت: به عملیات مین‌ها عادت کرده بودم و از مشاهده اینکه عده‌ای از مردم توسط مین‌ها مجروح یا مثله می‌شدند ناراحت می‌شدم؛ وی بعد از تمام شدن جنگ در سن 20 سالگی برای اولین بار به مدرسه رفت و شروع به درس خواندن کرد و در حال حاضر قادر است به 6 زبان صحبت ‌کند.

در سال 1992 برای پاک کردن مین‌ها استخدام شد و طی 15 سال 50 هزار مین را با حفر اطراف مین توسط چاقو و انبردست خنثی کرد؛ وی از سال 1992 تا 2007 حدود 50 هزار مین را خنثی کرد؛ و آن طور که تخمین زده شده است حدود 5 میلیون مین در کامبوج وجود دارد و این سرباز قدیمی به خاطر کودکانی که بر اثر انفجار مین‌ها یتیم شده‌اند، هنوز مشغول جمع آوری و پاکسازی آنهاست.

سی ان ان وی را یک مبارز شجاع اعلام کرد و به عنوان یکی از ده قهرمان سال 2010 معرفی کرد؛ مستندی به زبان انگلیسی از مبارزه طولانی وی به نام «سرباز کامل» ساخته شد.

خنثی کردن 50هزار مین از کودکی+تصاویر

خنثی کردن 50هزار مین از کودکی+تصاویر

خنثی کردن 50هزار مین از کودکی+تصاویر
منبع: فارس
برچسب ها: بمب جبهه خنثی صراط