۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳

درخواست آمریکا، انگلیس و اروپا از تل‌آویو

آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا با درخواست از تل آویو برای لغو طرح ساخت 450 واحد جدید مسکونی در کرانه باختری هشدار دادند که ادامه چنین طرحی اوضاع منطقه را بدتر کرده و امیدها برای صلح را از بین می‌برد.
کد خبر : ۲۲۴۱۶۰
صراط: روزنامه مصری الیوم السابع نوشت: "جاش ارنست"، سخنگوی کاخ سفید در جمع خبرنگاران گفت: تصمیم جدید اسرائیل برای ساخت 450 واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی فلسطین ما را به شدت نگران کرده است. این اقدام می‌تواند تمام تلاش‌ها برای تحقق صلح در منطقه را از بین ببرد.
 
"توبیاس الوود"، مشاور وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه نیز تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت 450 واحد مسکونی در کرانه باختری را محکوم کرد و افزود: شهرک‌های اسرائیل براساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی است.
 
الوود رژیم صهیونیستی را دعوت کرد که از این تصمیم خود منصرف شود و توجه خود را بر اقداماتی که در برقراری صلح در منطقه نقش دارند، متمرکز کنند.
 
اتحادیه اروپا نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ادامه ساخت‌و سازها توسط اسرائیل مانعی در روند صلح خواهد بود و قابلیت اجرایی راه حل دو کشوری را تضعیف خواهد کرد. اسرائیل باید این تصمیم را تغییر داده و به گسترش شهرک‌سازی‌ها خاتمه دهد. با ادامه این کار اسرائیل با خطر شعله ور سازی تنش‌ها در منطقه روبرو خواهد بود.
 
سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) نیز با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی قصد دارد واحدهای مسکونی دیگر در کرانه باختری بسازد، این اقدام را جنایت جنگی توصیف کرد که دادگاه کیفری بین‌المللی وظیفه بررسی پرونده شهرک‌سازی‌ها را برعهده دارد.

منبع: فارس