۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷

زمان و جزئیات بزرگداشت یوم‌الله 12 بهمن

مراسم یوم‌الله 12 بهمن ماه از ساعت 9:33 دقیقه فردا در شبستان جدید مرقد امام (شهدا) با حضور مقامات کشوری برگزار می‌شود.
کد خبر : ۲۲۴۱۸۳
صراط: مراسم یوم‌الله 12 بهمن ماه از ساعت 9:33 دقیقه فردا در شبستان جدید مرقد امام (شهدا) با حضور مقامات کشوری برگزار می‌شود.

محسن صباغ مسئول کمیته مراسم ستاد دهه فجر صبح امروز (شنبه) طی نشست خبری به تشریح برنامه‌های یوم‌الله 12 بهمن ماه پرداخت.
 
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران حقیقتا نقطه آغاز تغییرات گسترده‌ای در خاورمیانه و حتی جهان اسلام است و الگوی بی‌بدیلی از حکومت در ادبیات سیاسی و جریانی برخوردار از آموزه‌های اسلام ناب محمدی (ص) ارزشی و آرمانی که طی دهه‌های گذشته و همواره راه خود را به سوی اذهان آزادی‌خواهان در اقصی نقاط جهان گشوده و در این راه به توان ایدئولوژیک بالقوه و ذاتی خود متکی است.
 
مسئول کمیته مراسم ستاد دهه فجر تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) گرچه در حدود و صغور مرزهای مشخص متولد شد اما هیچ گاه در چارچوب این مرز و بوم محدود نشد و  امروز شاهدیم که تفکر و اهداف تاثیرگذار در آن، فراتر مورد توجه و درخواست مردم مسلمان در دیگر کشورها قرار گرفته است.
 
صباغ اضافه کرد: در تاریخ معاصر جهان امروز انقلاب ا سلامی به عنوان یک پدیده منحصر به فرد و غیرمنتظره ظهور کرده است و مهم‌ترین ارزشی که برای ما در طول دوران حیات انقلاب وجود داشته اسلام و مسائل شرعی است و مسائل دینی است زیرا استقلال، آزادی، پیشرفت مادی و معنوی، وحدت ملی، شکوفایی استعدادها و ... همه در پرتو اسلام و عمل به معارف اسلامی شکل می‌گیرد و علت تاکید اسلام بر کلمه در جمهوری اسلامی به خاطر همین موضوع است.
 
وی با بیان اینکه امام راحل با بهره‌گیری از حقیقت اسلام ناب محمدی به ارائه تدبیر اصولی و نو از حکومت اسلامی می‌پرداخت گفت: امام راحل زمینه سرافرازی، آزادی، استقلال و پیشرفت مردم ایران را محقق ساخت و امروز انقلاب اسلامی پشتوانه امید محرومین و مستضعفان عالم قرار گرفته است.
 
وی افزود: به راستی اگر شجاعت، درایت، صداقت، ساده‌زیستی، حمایت از مستضعفان و مبارزه با ظلم و استکبارستیزی حضرت امام نبود انقلاب اسلامی در سال 57 به پیروزی نمی‌رسید. بنابراین انقلاب اسلامی محققا یک انقلاب دینی و ضد استکباری است.
 
مسئول کمیته مراسم ستاد دهه فجر به اقدام هتاکانه نشریه فرانسوی اشاره و خاطرنشان کرد: اقدامات هتاکانه و جاهلانه این نشریه در اهانت به ساحت قدسی رسول اکرم (ص) که مورد خشم و انزجار همه انسان‌های معتقد و خداپرست قرار گرفت این گونه اقدامات و تلاش‌های مذبوحانه دشمن در مقابل جبهه اسلام است و توهین به مقدسات به مثابه توهین به همه مقدسات همه ادیان الهی است.
 
صباغ به پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی اشاره و تاکید کرد: پیام پرمعنا، غنی و با محتوای مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکا توطئه‌های دشمنان را نقشه بر آب کرد.
 
وی در ادامه اظهارات خود به تشریح برنامه‌های یوم‌الله 12 بهمن پرداخت که این برنامه‌ها به شرح زیر است:
 
احزاب: ستادهای دهه فجر در 800 شهر و شهرستان در سراسر کشور تشکیل شده است.
 
از پنجم تا یازدهم بهمن ماه اعلام شد که با هدف آمادگی مردم برای برپایی جشن‌های دهه‌ فجر توسط نهادها، ادارات و سازمان‌ها، مساجد، مدارس و تزیین آذین‌بندی خیابان‌ها و میادین و معابر عمومی همراه بوده است.
 
در این هفته برنامه‌هایی برگزار می‌شود مانند ادای احترام و نثار گل به مرقد منور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران توسط اقشار مردم، اقلیت‌های دینی، مسئولان نهادها و سازمان‌ها و مقامات رسمی لشگری و کشوری.
 
شست و شوی مرقد منور امام راحل با گلاب ناب کاشان توسط برادران سپاه پاسداران کاشان.
 
تزیین و گل‌آرایی حرم مطهر امام راحل
 
آماده‌سازی و مهیا کردن حرم مطهر برای استقبال از مردم به منظور برپایی مراسم آغازین جشن‌های دهه مبارک فجر در یوم‌الله دوازدهم بهمن در شبستان جدید (شبستان شهدا).
 
آغاز مراسم یوم‌الله 12 بهمن در سراسر کشور از ساعت 9 و 33 دقیقه صبح یکشنبه با حضور امت امام، اقشار مردم، خانواده معظم شهدا و ایثارگر.
 
برنامه نمادین صدای هواپیما و تیک تیک ساعت و لحظه‌شماری مردم همراه با بانگ تکبیر در ساعت 9:33 صبح.
 
برنامه گروه حملان قرآن
 
تلاوت آیات کلام‌الله مجید
 
سرود جمهوری اسلامی ایران
 
سخنرانی حجت‌الاسلام ابوترابی نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی.
 
قرائت پیام خانواده شهیدان به محضر امام و امت امام توسط فرزند شهید هاشمی‌نژاد.
 
ویژه‌ برنامه‌های مکان جلوس:
 
تلاوت قرآن.
 
سرود جمهوری اسلامی ایران.
 
اجرای سرود، شعرخوانی و دکلمه.
 
سخنرانی توسط مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران.
 
گلریزان مکان جلوس توسط مردم.
 
مراسم ویژه فرودگاه مهرآباد:
 
این مراسم از ساعت 9 تا 11 صبح  روز 12 بهمن در ترمینال شماره یک فرودگاه مهرآباد با سخنرانی حجت‌الاسلام ناطق نوری و اجرای برنامه‌های دیگر.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز