۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
پایان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵

استرالیا قهرمان آسیا شد/ همه از کی‌روش رضایت دارند!

تیم ملی استرالیا با شکست کره‌جنوبی موفق شد به قهرمانی جام ملت‌های آسیا برسد.
کد خبر : ۲۲۴۲۰۹
صراط: تیم ملی فوتبال استرالیا موفق شد با شکست 2 بر یک کره‌جنوبی در دیدار فینال شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا به مقام قهرمانی این دوره از مسابقات برسد و جام را در خانه نگه دارد.

این دیدار از ساعت 12:30 امروز (شنبه - به وقت تهران) در ورزشگاه استرالیای شهر سیدنی و با قضاوت علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا ابوالفضلی آغاز شد که در پایان 120 دقیقه تلاش، استرالیا به پیروزی رسید.

در این بازی که در وقت‌های معمول با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود، ماسیمو لونگو (45) و ترویسی (105) برای استرالیا گلزنی کردند و سون هیونگ‌مین (1+90)تنها گل کره‌جنوبی را به ثمر رساند.

تیم ملی امارات روز گذشته در دیدار رده‌بندی موفق به شکست عراق شد و به مقام سومی این دوره از مسابقات رسید.

به گزارش صراط، تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات در ضربات پنالتی مغلوب عراق شد و کارلوس کی روش تقصیر این باخت را به گردن داور استرالیایی انداخت.

بنجامین ویلیامز در مسابقه مذکور با سخت گیری پولادی را اخراج کرده بود.

پس از بازگشت تیم ملی کشورمان به تهران، موجی از حمایت های مردمی و رسانه ای از کارلوس کی روش به راه افتاد و در این میان، منتقدان مربی پرتغالی، از قلعه نویی تا درخشان پیوسته مورد هجمه رسانه ها قرار گرفتند. نکته جالب اینجاست که سرمربی تیم ملی استرالیا - پوستگ اوغلو - در میان مردم و رسانه های استرالیایی فرد محبوبی نیست و سبک بازی تیم او در جام ملتها بارها مورد انتقاد قرار گرفته است.

گفتنی است داوری دیدار فینال را علیرضا فغانی با کمک های ایرانی خود بر عهده داشت که در طول 120 دقیقه داوری خوبی به نمایش گذاشت هرچند دست کم در دو صحنه تصمیم های بحث برانگیزی گرفت. او در نیمه اول بازی، یک خطای عجیب از بازیکن استرالیا گرفت در شرایطی که توپ در قسمت دیگری از زمین در جریان بود و تصاویر تلویزیونی خطای او را تایید نمی کردند.

فغانی در وقت های اضافه نیز، خطای واضح بازیکن یک کارته استرالیا را که با پا به بدن بازیکن مقابل زده بود، ندید تا تیم میزبان ده نفره نشود.
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز