۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲

بازتاب گسترده نامه رهبرانقلاب در رسانه‌ها

به دنبال انتشار پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی که در آن معظم له ایشان را دعوت به بررسی و تحقیق پیرامون دین مبین اسلام فرموده بودند بازتاب وسیعی در رسانه های بین المللی داشت.
کد خبر : ۲۲۴۲۳۵
صراط: این پیام همزمان در 33 شبکه رادیویی به زبان های مختلف و 6 شبکه تلویزیونی و  خبری برون مرزی صدا وسیما  انتشار یافت در شبکه های بین المللی نیز بازتاب وسیعی پیدا کرد.

همین گزارش حاکی است که مخاطبان زیادی در چهار گوشه جهان بخصوص اروپا و آمریکای شمالی در کامنت ها و پیام های ارسالی خود به رسانه های برون مرزی ضمن تشکر ، نقطه نظرات خود را اظهار کردند. حجم کامنت های قرار داده شده در وب سایت های رسانه های برون مرزی و پیام های مخاطبان نشان دهنده توجه ویژه مخاطبان کشورهای اروپایی و آمریکایی به پیام اخیر مقام معظم رهبری می باشد. لازم به ذکر است در روزهای آغازین مخابره خبر توسط رسانه های برون مرزی در سایت ها و صفحات اجتماعی متنوع ین رادیو و تلویزیون ها آمار فزاینده ای از بازدید مخاطبان مشاهده شد به طور مثال تعداد بازدیدکننده از سایت وصفحات اجتماعی مجموعاً 3،060،403 نفر و تعداد کامنت  و اشتراک گذاری ها در خصوص موضوع فوق 124،294 مورد و تعداد لایک های موافق موضوع 211،729 مورد بود.

این پیام مهم در بسیاری از رسانه های مستقل جهان و نیز نشریات و خبرگزاری ها و سایت های جهان اسلام نیز بازتاب فراوانی داشت از جمله می توان به تایمز، نیویورک تایمز، یاهو نیوز، ایز وستیا،بی بی سی، نیو یورک مگز ینگز، خبرگزاری های راشا تودی، اینتر فاکس و ... اما تعدادی از رسانه های غربی برخی جملات مهم این پیام را سانسور کردند. این رسانه ها از انتشار قسمت هایی از پیام که به سابقه سیاه استعماری غرب اشاره دارد، خودداری کرده و تنها گزیده هایی از آن را منتشر کردند.

بی بی سی فارسی با انتشار این پیام به عنوان تیتر یک سایت خود نوشت : آیت الله خامنه ای جوانان غربی ر به کراجعه به قرآن و زندگی پیغمبر اسلام دعوت کرد.

پایگاه آمریکای «فارین پالیسی» ضمن انتشار بخش هایی از پیام رهبر انقلاب به جوانان غرب، آن را «بسیار غیرمنتظره» توضیف کرد و استقبال کاربران شبکه های اجتماعی از آن را مورد اشاره قرار داد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با عنوان «آیت الله خامنه ای بر اهمیت بررسی اسلام به جوانان غربی تاکید کرد» نوشت: رهبر عالی ایران تاکید کرد جوانان غربی به جای «بلعیدن دیدگاه های متعصبانه» ، خود به بررسی اسلام بپردازد.

پایگاه آمریکایی «وترنز تودی» در گزارشی با این عنوان که رهبر «رهبر عالی ایران به جوانان غربی گفت فکری مشتقل داشته باشید» ، به انتشار کامل متن پیام رهبر معظم انقلاب پرداخت و از مخاطبان خود خواست که این پیام را به جوانانی که می شناسند منتقل کنند.

مجله انگلیسی the week : رهبر عالی ایران نامه های سرگشاده به جوانانغربی نوشت. آیت الله خامنه ای بعد از حملات تروریست ها در پاریس، برای نگاشتن یک نامه سرگشاده اقدام کرد.

مجله آمریکایی «نیویورک» در گزارش خود با عنوان «رهبر ایران نامه ای سرگشاده به جوانان غربی توئیت کرد»، به انتشار تمامی توئیترهای منتشر شده از سوی دفتر معظم رهبری پرداخت.

روزنامه بین المللی چند زبانه «اپکو تایمز» آمریکا : آیت الله از جوانان غربی خواست اسلام متعصبانه را رد کنند. رهبر عالی ایران تاکید کرد که جوانان اروپایی و آمریکایی برای مبارزه با موج تعصبی که بعد از حمله تنروها در فرانسه به راه افتاد، به مطالعه و بررسی اسلام بپردازند.

شبکه «تله سور» ونزوئلا نیز  در گزارشی یاآور شد: رهبر ایران تصویر ارائه شده از اسلام توسط رسانه ها را رد کرد.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز