۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۷

خبرلس‌آنجلس‌تایمز ازاحتمال تمدیدمذاکرات

به گزارش منابع آمریکایی در صورت تن ندادن ایران به خواسته های آمریکا تا 24 مارس طرح جایگزین B در دستور کار قرار خواهد گرفت.
کد خبر : ۲۲۴۲۵۸
صراط: روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی با اشاره به درخواست ایران برای لغو تمامی تحریم ها برای دستیابی به توافق هسته ای می نویسد: چنین چیزی قرار نیست اتفاق بیافتد.

همچنین این روزنامه با اشاره به اظهارات مقامات ایرانی برای پرداختن به موضوع اقتصاد مقاومتی به نقل از یک مقام آمریکایی که نامش ذکر نشده است نوشت، بطور فزاینده ای به نظر می رسد که ایرانی ها به درخواست مصالحه بلی نخواهند گفت.

به گفته این مقام جان کری وزیر خارجه آمریکا در ماه گذشته به دستیابی به توافق هسته ای امیدوارتر بوده است ولی در حال حاضر کمتر نسبت به این موضوع خوش بین است.

در ادامه این مطلب آمده است مذاکره کننده ها در حال حاضر سخت در تلاش هستند تا 24 مارس توافق هسته ای حاصل شود توافقی که برنامه هسته ای ایران را محدود خواهد کرد و بازرسی های بین المللی را از آن تشدید خواهد کرد و در قبال آن بطور تدریجی تحریم های ایران لغو خواهند شد.

بنا بر این گزار دستیابی به چنین توافقی برای دولت اوباما بسیار ایده آل خواهد بود و بزرگترین دستآورد سیاست خارجی دولت وی به شما ر خواهد آمد.

نویسنده در ادامه از در دست بودن یک طرح جایگزین (طرح B ) در صورت دست نیافتن به توافق تا 24 مارس خبر داده و می نویسد در چنین صورتی مذاکرات به مدت چند روز یا چند هفته دیگر تمدید خواهد شد که در صورت دست نیافتن به توافق در این زمان قدم بعدی  کنترل برنامه هسته ای ایران حتی از طریق تقویت تحریم های بین المللی خواهد بود.

منبع: مهر