۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
قشقاوی در جمع دانشجویان خارج از کشور:

اروپائی‌ها خود را "کله‌سفید" می‌دانند و طرف مقابل خود را "کله‌سیاه"!

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه گفت: اروپائیان خود را "کله‌سفید" می‌دانند و طرف مقابل خود را "کله‌سیاه" و این افراد "کله‌سیاه" آنقدر در این دوران تبعیض دیده است که اگر در یک بازیگری سیاسی قرار گیرد، از آن داعش به وجود می‌آید.
کد خبر : ۲۲۴۲۷۶
صراط: حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه در جمع دانشجویان خارج از کشور دانشگاه‌های تهران در نشستی با عنوان «ما عاشقان محمد(ص) هستیم» در دانشگاه تهران ضمن تبریک آغاز ایام دهه فجر اظهار داشت: ما مسلمانان در بینش دینی‌مان آزادی را گوهر گرانبهایی می‌دانیم و معتقدیم آزادی و آزادگی ارزش ذاتی دارد. 

وی افزود: بینش آزادی در مکتب اسلام نقطه مقابل استبداد است لذا براساس علوم دینی و مذهبی ما آزادی بیان، آزادی تفکر و نقد قابل بررسی است و برای آزادی بیان از نظر فرهنگ دینی ارزش والایی برخورداریم. 

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه مشکل ما با جهان در مقوله آزادی بیان در زمینه آزادی بیانی که تبدیل به آزادی غیرمسئولانه می‌شود، است، یادآور شد: در مجامع بین‌المللی و کنوانسیون‌های جهانی هر جا سخن از آزادی بیان است، منظور آزادی مسئولانه است و مرز این نوع آزادی زمانی است که به دلیل داشتن این آزادی، آزادی دیگران خدشه‌دار نشود و تبدیل به اهانت، نفرت نسبت به سایر مقدسات مکاتب دیگر نشود. 

قشقاوی در ادامه تصریح کرد: باید 4 مقوله آزادی بیان، نفرت‌افکنی، تبعیض و تروریسم را در یک چارچوب و در یک فرآیند مورد بررسی قرار داد، زیرا این 4 مسئله ارتباط ارگانیک و تنگاتنگی با یکدیگر دارند. 

وی با اشاره به اینکه اگر آزادی بیان مسئولانه نباشد، تبدیل به نفرت‌پراکنی می‌شود، ادامه داد: آزادی بیان غیرمسئولانه باعث نفرت‌افکنی و این مسئله باعث تبعیض و در نهایت این فرآیند به افراطی‌گری می‌انجامد و رفتارهایی تروریستی که ما مسلمانان آن را محکوم می‌کنیم، ایجاد می‌کند. این مسئله را نیز همه باید درک کنند و هنرمند و کاریکاتوریست باید این مسئله را مورد توجه قرار دهند.

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه گفت: منحنی آزادی بیان غیرمسئولانه و اهانت‌های مکرر خشونت را ایجاد می‌کند و این خشونت طرف مقابل را به عکس‌العمل وادار می‌کند و در نهایت خانه سوم کاذب تبعیض است که تروریسم و افراطی‌گری را در خود به همراه خواهد داشت. 

قشقاوی ادامه داد: بزرگترین مشکل غرب با ما عدم تساهل غرب است و اینگونه رفتارها در موارد متعددی دیده شده و در نهایت تروریست و افراط‌گری را به دنبال خواهد داشت. 

وی ادامه داد: افرطی‌گری مذهبی در غرب در ظاهر داعش متبلور می‌شود و اینگونه می‌شود که 6 هزار نفر از این داعشی‌ها در غرب و فرهنگ لیبرال غربی بزرگ شده‌اند و جا دارد که جامعه‌شناسان غربی این مسئله را آسیب‌شناسی کنند. 

معاون پارلمانی وزارت امور خارجه با اشاره به عبارت "کله سفید" و "کله‌سیاه" در فرهنگ غرب گفت: اروپائیان خود را "کله‌سفید" می‌دانند و طرف مقابل خود را "کله‌سیاه" و این افراد "کله‌سیاه" آنقدر در این دوران تبعیض دیده است که اگر در یک بازیگری سیاسی قرار گیرد، از آن داعش به وجود می‌آید. این همان جریان افراطی است که در مقابل انتخابات دموکراتیک قرار می‌گیرد و این مسئله را در نهایت محکوم می‌کند.

قشقاوی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند شما سکولار شوید و نسبت به کاریکاتورها حساس نباشید، تصریح کرد: براساس این دیدگاه است که آنها به دنبال تحمیل فرهنگ و تاریخ خود به یک فرهنگ و تاریخ دیگر هستند اما این افرطی‌گری ناشی از تحمیل یک فرهنگ در فرهنگ دیگر است که زمینه ایجاد رفتارهای افراطی را بیشتر می‌کند و در نهایت خشونت را پدید می‌آورد. 

وی گفت: احترام به فرهنگ و علائق و اعتقادات سایر کشورها مورد احترام فرهنگ ماست و ما این مسئله را از دیدگاه خود و عقایدمان در اسلام وام گرفته‌ایم.

منبع: تسنیم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز