۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۹

جزئیات سفر هیاتی از صلاح‌الدین به ایران

منابع خبری عراقی از سفر قریب الوقوع هیاتی از مقامات و شخصیت‌های اهل سنت استان صلاح الدین به ایران با هدف درخواست کمک برای مبارزه با داعش خبر دادند.
کد خبر : ۲۲۴۳۰۹
صراط: انفجار بمب در جنوب بغداد،‌سه کشته و چهار زخمی به جا گذاشت.

به گفته منابع امنیتی، در حمله خمپاره ای تروریست ها به منطقه ابوغریب در غرب بغداد،‌چهار نفر از نیروهای داوطلب مردمی زخمی شدند.

بر اساس این گزارش، تروریست ها چند گلوله خمپاره به نزدیکی محل تجمع نیروهای  داوطلب مردمی در منطقه ابوغریب شلیک کردند که سبب زخمی شدن چهار نفر شد.

انفجار بمب در شهرک صدر بغداد

خبر دیگر اینکه بر اثر انفجار بمب در شهرک صدر در شرق بغداد، دست کم 10 غیر نظامی کشته و زخمی شدند.

انفجار بمب در یوسفیه بغداد

خبر دیگر اینکه بر  اثر انفجار بمب در جاده روستای القروغلی تابع منطقه یوسفیه در جنوب بغداد، دو غیر نظامی کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

کشف 13 بمب و یک موشک کاتیوشا

فرماندهی عملیات بغداد از کشف و خنثی شدن 13 بمب و یک موشک کاتیوشا در مناطق مختلف پایتخت عراق خبر داد.

کشته و زخمی شدن 66 تروریست داعشی در غرب الانبار، انهدام مقادیری سلاح متعلق به داعش، هلاکت 22 تروریست در جنوب  تکریت و درگیری ها میان ارتش و تروریست های تکفیری در فلوجه از دیگر تحولات مربوط به عراق است.

روز گذشته نیز تروریست های تکفیری در یک عملیات انتحاری در استان الانبار، یکی از شیوخ عشایر و یکی از نمایندگان سابق پارلمان عراق را به قتل رساندند، در این انفجار انتحاری پنج نفر دیگر زخمی شدند.

هدف انفجارها ضربه زدن به اراده نیروهای ارتش و مردمی است

فراکسیون پارلمانی بدر انفجارهای بغداد را تلاشی برای خدشه وارد کردن به ارائه نیروهای مردمی و امنیتی دانست.

این فراکسیون در بیانیه ای که پایگاه خبری المسله منتشر کرد، به شدت انفجارهای اخیر در بغداد را محکوم و اعلام کرد قطعا نیروهای داوطلب مردمی و تمام گروه ها طی روزهای

آینده پاسخ کوبنده و محکمی به تروریست های بزدل خواهند داد و آن ها را در صحنه های جهاد نابود خواهند کرد.

این فراکسیون از فرماندهان امنیتی خواستند تمام گروه های شرور و تروریست را تحت پیگرد قرار دهند.

پیروزی های متعدد بر  داعش در کرکوک

خبر دیگراینکه استاندار کرکوک از پیروزی های متعدد بر گروه تروریستی داعش در مناطق و روستاهای مختلف این استان خبر داد.

نجم الدین کریم خاطر نشان کرد نیروهای مبارزه با تروریسم و پیشمرگه پیروزی های بزرگی را با پاکسازی تعدادی از روستاها و میدان نفتی خباز کسب کردند.

وی با اشاره به کشته شدن شماری از نیروهای مردمی در نبرد با داعش تاکید کرد نیروهای مردمی و امنیتی، دستان تروریست های جنایتکار را در صورتی که بخواهند به امنیت کرکوک و مردم آن ضربه بزنند،‌قطع خواهند کرد.

هیاتی از عشایر و مسئولان اهل سنت عراق در راه تهران

مشعان الجبوری از نمایندگان اهل سنت پارلمان عراق از سفر قریب الوقوع هیاتی از رهبران استان صلاح الدین به تهران خبر داد که هدف از آن درخواست کمک از ایران در جنگ با تروریست های داعش در این استان است.

به نوشته اسکای پرس،‌مشعان الجبوری تاکید کرد به زودی هیاتی از رهبران شورای استان صلاح الدین به تهران خواهند رفت تا از ایران برای بازپس گیری صلاح الدین از داعش کمک بگیرند.

وی تاکید کرد ایران از نظر دین، جغرافیا و پیوندهای تاریخی از همه به ما نزدیک تر است و سفر این هیات و درخواست کمک از ایران به جای کمک از آمریکا،‌به نفع عراق و به ویژه استان صلاح الدین است

الجبوری که در صفحه شخصی خود در فیسبوک به این مطلب اشاره کرده است، خاطر نشان کرد هدف از سفر قریب الوقوع هیاتی از رهبران شورای استان صلاح  الدین به تهران،

تقویت روابط میان دو کشور و تامین امنیت زائران ایرانی مراقد مقدسه در سامراء‌و فراهم کردن بهترین خدمات برای آنهاست.

الجبوری تاکید کرد با توجه به اینکه اعراب، عراق را تنها گذشته و حتی برخی از آنها از داعش حمایت می کنند،‌ما دو گزینه بیشتر نداشتیم،‌یا به ایران پناه ببریم یا آمریکا که با توجه به اینکه آمریکا به هیات هایی که از الانبار و نینوی برای کمک به این کشور رفته بودند، پاسخ منفی  داد و آنها را تنها گذاشت،‌ما به ایران پناه بردیم و با توجه به اینکه صلاح الدین افتخار میزبانی مراقد امامین عسکریین(ع) را دارد و ایرانی ها به تامین امنیت آن تمایل دارند و آنها از نظر دین و جغرافیا و پیوندهای تاریخی،‌به ما نزدیک تر هستند تا آمریکایی ها، به همین سبب سفر هیاتی از صلاح الدین به تهران و درخواست کمک از ایران به نفع  عراق و به ویژه استان صلاح الدین  است.

وی خاطر نشان کرد هیاتی که به تهران سفر خواهد کرد، شامل شیخ احمد الکریم رئیس شورای استان صلاح الدین و نمایندگان استان صلاح الدین به نام های مطشر السامرائی،‌عبدالقهار السامرائی،‌نیازی اوغلو، بدرالفحل، ضیاء  الدوری،‌امل البیاتی،اشواق الجبوری،شعلان الکریم ،مشعان الجبوری، استاندار صلاح الدین، رائد الجبوری و اعضای شورای استان شامل سبهان الملاجیاد،‌جاسم محمد عطیه،‌خزعل القیسی،‌عدنان الفراجی،‌رشید البیاتی و منیر حسین هستند.

ترفند داعش برای تخریب وجهه نیروهای امنیتی و مردمی

پلیس دیالی از حربه تروریست های داعش برای تخریب وجهه نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی عراق خبر داد .

به گزارش السومریه، جمیل الشمری فرمانده پلیس استان دیالی خاطر نشان کرد تروریست های داعش، شماری از مردم را در ناحیه بروانه با هدف خدشه وارد کردن به پیروزی های نیروهای امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی قتل عام کرده اند که بعدا مشخص شد که برخی از آنها در منطقه به گونه ای دفن شده اند که هدف از آن مخفی کردن برخی نشانه ها بوده است.

مفتی سابق مصر : داعشی‌ها خوارج هستند

علی جمعه مفتی سابق مصر تاکید کرد داعشی ها خوارج هستند، در حالی که پیامبر(ص) از تکفیر مسلمانان نهی کرده است، آنها مرتکب قتل می شوند.

وی در برنامه ای که در شبکه سی بی سی پخش شد،‌خطاب به داعشی ها گفت شما تروریست ها به زودی نابود خواهید شد،‌شما در زمین فساد می کنید و اقدامات شما بر خلاف شرع الهی و رسول خداست، در حالی که پیامبر از تکفیر مسلمانان نهی کرده است.

منبع: تسنیم