۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰

شعارهای ایرانی در یمن +تصاویر

نظیر همین شعارها در جریان بیداری اسلامی و در کشورهای مصر، لیبی و تونس نیز از میان تظاهرکنندگان به گوش رسید.
کد خبر : ۲۲۴۳۳۱
صراط: این تصاویر را سایت روزنامه آمریکایی بوستون گلوب از تظاهرات گسترده حامیان حوثی‌ها و شیعیان یمنی منتشر کرده است.


شعارهای ایرانی در یمن +تصاویر

شعارهای ایرانی در یمن +تصاویر


همانطور که در تصویر اول بوضوح و در تصویر دوم در پس‌زمینه دیده می شود؛ تظاهر کنندگان این روزهای یمن که حمایت تمام عیاری را نیز از حوثی ها بعمل آورده اند؛ در تجمعات خود سه شعار «الله‌اکبر»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را سر می‌دهند.

جالب آنکه طی روزهای اخیر، همین شعارها در جریان تشییع جنازه شهدای حادثه قنیطره، در خیابانهای کشور لبنان هم مجدداً سر داده شده و در رسانه های جهانی انعکاس یافته است.

نظیر همین شعارها در جریان بیداری اسلامی و در کشورهای مصر، لیبی و تونس نیز از میان تظاهرکنندگان به گوش رسید.

عمده تحلیلگران جهانی اعتراف کرده اند که این شعارها از دامان انقلاب اسلامی ایران نضج گرفته و به مدد کارآمدی 36 ساله نظام اسلامی در عرصه های مختلف علمی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی و مبارزه با تحریم ها، نهادینه شده و به سایر کشورهای جهان در حال صدور است.

این شعارها بعنوان ترجمان خردورزی اسلام ناب، همچنین اثبات کننده این معنا هستند که «هلال شیعی» شکل گرفته در خاورمیانه هم اکنون به «دایره‌ی شیعی» تبدیل شده است بگونه ای که گفتمان انقلاب اسلامی و کارآمدی آن را در گستره ای از ایران اسلامی تا عراق و لبنان و سوریه و یمن می توان دید.

دایره ای که البته نامه سرگشاده رهبر انقلاب اسلامی ایران به جوانان اروپا و آمریکای شمالی نشان داد قصد دارد در جغرافیای اعتقادی وسیع تری و با تأثیرگذاری بیشتر به عملگری بپردازد.

عکس های فوق و شعارهای این روزهای مردم یمن و لبنان همچنین بعنوان برگی از هزاران، نشان می دهد که صحبت های چهره های یک جریان سیاسی خاص! در داخل ایران مبنی بر ناکارآمدی نظام، رو به تزاید گذاشتن آسیب های اجتماعی، بحرانی بودن شرایط کشور و همچنین دوری قطعی ما از آرمانهای شهدا و امام راحل! جملگی مهملات و دروغ است...
منبع: فارس