۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴

مردم امسال چقدر مالیات داده‌اند؟

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: درآمد مالیاتی ۴۸ هزار میلیاردتومانی در ۱۰ ماه امسال محقق شد، ولی ۱۲ هزار میلیارد تومان مالیات معوق وجود دارد.
کد خبر : ۲۲۴۳۴۶
صراط: رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: درآمد مالیاتی ۴۸ هزار میلیاردتومانی در ۱۰ ماه امسال محقق شد، ولی ۱۲ هزار میلیارد تومان مالیات معوق وجود دارد.

علی عسکری رئیس سازمان امور مالیاتی امروز در نشست خبری به مناسبت دهه فجر در سالن جهاد اقتصادی وزارت اقتصاد اظهار داشت: در 10 ماه اول امسال درآمدهای مالیاتی 48 هزار میلیارد تومان محقق شده است که معادل 96 درصد درآمد پیش‌بینی شده نظیر در سال جاری است و نسبت به پارسال 52 درصد رشد دارد.
 
وی افزود: مالیات‌های مستقیم 29 هزار و 200 میلیارد تومان با 97 درصد تحقق و 37 درصد رشد، مالیات کالا و خدمات با 19 هزار میلیارد تومان درآمد و 94 درصد تحقق نزدیک به 81 درصد رشد داشته که ارزش افزوده نیز در این بخش لحاظ شده است.
 
معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه امسال معوقات مالیاتی 12 هزار میلیارد تومان بابت اصل مالیات است، گفت: برخی از اینها قابل وصول بوده و برخی نیز قابل وصول نیست.
 
وی در خصوص کارت‌های بازرگانی بیان داشت: در حال حاضر 1600 میلیارد تومان بدهی مالیاتی در بحث کارت‌های بازرگانی وجود دارد که بی‌محابا به هر فردی کارت داده می‌شود، در صورتی که قانون می‌گوید، این کارت به بازرگانان باید داده شود و یکی از معضلات با اتاق بازرگانی و اتاق تعاون و وزارت صنعت صدور آن بدون هماهنگی کارت با ادارات مالیاتی است که امروز به عنوان یک دغدغه مطرح است.
منبع: فارس