۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶

جزئیات سفراستانی روحانی به اصفهان

دقایقی پیش استاندار اصفهان جزئیات سفر دو روزه ریاست جمهوری به اصفهان را در جمع خبرنگاران تشریح کرد.
کد خبر : ۲۲۴۳۶۶
صراط: دقایقی پیش استاندار اصفهان جزئیات سفر دو روزه ریاست جمهوری به اصفهان را در جمع خبرنگاران تشریح کرد.

رسول زرگرپور صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت سفر ریاست جمهوری به اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در طول چهار دوره سفری که پیش از این ریاست جمهوری به اصفهان داشته است، 892 مصوبه ابلاغ و تصویب شده که 35 درصد خاتمه و 65 درصد با پیشرفت فیزیکی پائین همراه و یا اینکه اصلا آغاز نشده است.
 
وی افزود: 4 هزار و 500 پروژه با اعتباری بالغ بر 17 هزار میلیارد تومان و 2 هزار و 200 پروژه متوسط با اعتباری بالغ بر 26 هزار میلیارد ریال که معادل 15 درصد کل اعتبارات است، پایان یافته که از طریق اعتبارات ملی و استانی انجام شده است.
 
استاندار اصفهان با اشاره به اینکه 2 هزار و 300 پروژه با اعتباری بالغ بر 140 هزار میلیارد ریال از سفرهای قبلی در استان باقی مانده است که باید تصویب شود، تصریح کرد: در صورتی که بخواهیم پروژه‌های ناتمام را با اعتبارات استانی انجام دهیم، حداقل 15 سال زمان لازم است.
 
وی با اشاره به اینکه کاروان تدبیر و امید این بار قصد سفر به اصفهان را کرده‌اند، ادامه داد: دولت تدبیر و امید سفرهای گذشته را مورد بررسی قرار داده‌اند و این بار سیاست دیگری را در پیش گرفته‌اند که به جای اینکه بیشتر به سفرهای پروژه‌محور و مصوبه‌محور بپردازند، به موضوعات استانی، نگاه با تدبیرانه‌تری داشته باشند.
 
زرگرپور با اشاره به سیاست و اهداف دولت تدبیر و امید در قالب چهار محور اصلی، گفت: در سفر ریاست جمهوری به اصفهان، برنامه ادای احترام به شهدا، خانواده شهدا و ایثارگران، بیدار با مردم صبور و بیدارگر همه اقشار، بررسی مشکلات، معضلات و تنگناها و چاره‌جویی برای آنها و افتتاح تعدادی از پروژه‌های آماده شده توسط هیئت همراه دولت از جمله مهمترین اهدافی است که در سفر ریاست جمهوری به اصفهان پیش‌بینی شده است.
 
وی اضافه کرد: برای دهه فجر 2 هزار و 499 پروژه با اعتباری بالغ بر 13 هزار و 420 میلیارد ریال برای افتتاح در نظر گرفته شده که حدود 70 درصد این پروژه‌ها مربوط به بخش خصوصی و 30 درصد مربوط به بخش دولتی است که توس وزرا و در شهرستان‌های استان اصفهان افتتاح می‌شود.
 
استاندار اصفهان با بیان اینکه ظرف یک ماه گذشته جلسات و مسافرت‌های زیادی جهت سفر رئیس جمهور به اصفهان به صورت کارشناسی دقیق انجام شده است، گفت: چهار هیئت کارشناسی در حوزه مسائل سیاسی،‌اقتصادی، اجتماعی و امنیتی برای بررسی وضعیت اصفهان تشکیل و 20 کمیته نیز برای سفر ریاست جمهوری تشکیل شده است.
 
وی ادامه داد: معاون اجرایی رئیس جمهور در همین راستا سفری به استان اصفهان داشته است و نیز دو جلسه حدود 2.5 ساعت در دفتر ریاست جمهوری با حضور 12 تن از وزرا و معاونان برای شناخت ظرفیت‌ها، تنگناها و مسائل استان برگزار شد که نتایج خوبی در بر داشته است.
 
زرگرپور افزود: 50 نفر از مسئولان اقتصادی کشور از جمله رؤسای بانک‌ها، بنیاد‌‌ها و مدیران اقتصادی از دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و سرمایه‌گذاران در تهران جلسه‌ای برگزار کردند که به نتایج خوبی در زمینه تصمیمات مهم برای استان دست پیدا کنند.
 
استاندار اصفهان با اشاره به برنامه سفر دو روزه ریاست جمهوری به اصفهان، گفت: ساعت 9.5 روز چهارشنبه 15 بهمن ماه ریاست جمهوری در میدان امام اصفهان با مردم همیشه در صحنه دیدار و سخنرانی دارند و سپس با اقشار مختلف مردم دیدار می‌کنند.
 
وی بازید از چند پروژه مهم اقتصادی،‌ برگزاری جلسه شورای اداری و جمع‌بندی سفر ریاست جمهوری را از مهمترین برنامه‌های سفر ریاست جمهوری به اصفهان عنوان کرد.
 
زرگرپور ضمن تأکید به استقبال پرشور مردم از ریاست جمهوری و فرصت طلایی که برای طرح مشکلات فراهم شده است، گفت:‌ انتظار داریم مردم حمایت خود را از دولت تدبیر و امید در استقبال پرشور خود اعلام کنند.
 
وی همچنین اضافه کرد: حضور 12 نفر از وزرای قطعی شده است که هر کدام به دو شهرستان سفر و افتتاح پروژه دارند که مهمترین آنها افتتاح یک طرح کشاورزی و یک طرح مرکز علمی است.
 
استاندار اصفهان تاکید کرد:‌ سامانه تلفنی 111 جهت دریافت نقطه نظرات و دریافت نامه‌ها برای مردم با ظرفیت زیادی ایجاد شده، همچنین سالن شهید موحدی در دانشگاه اصفهان با حدود هزار نفر جهت ارتباط مردمی با ریاست جمهوری ایجاد شده است.
 
وی در پایان گفت: همچنین در میدان امام اصفهان دریافت نامه‌ها از طریق هلال احمر صورت می‌گیرد اما توصیه داریم مردم از طریق سامانه تعریف شده 111 در سالن شهید موحدی دانشگاه اصفهان صورت گیرد.
منبع: فارس