۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶

لبنان از ایران درخواست کمک کرد

نخست‌وزیر لبنان در دیدار با «علاء الدین بروجردی»، کمک تهران جهت پایان بخشیدن به خلأ سیاسی در کشورش را خواستار شد.
کد خبر : ۲۲۴۳۸۳
صراط: «تمام سلام» نخست وزیر لبنان در دیدار «علاء الدین بروجردی» رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، درخواست کمک تهران جهت پایان بخشیدن به خلأ سیاسی کشورش را خواستار شد و هیئت ایرانی نیز در مقابل وعده انتقال این درخواست به ایران را به وی دادند.
 
به گزارش روزنامه «الحیاة» چاپ لندن، «بروجردی که در مراسم گرامیداشت شهدای قنیطره حضور یافت، به سخن گفتن در حمایت از مقاومت بسنده کرد و آن را منبع قدرت لبنان و عامل بازدارنده در مقابل تجاوزات اسرائیل دانست ولی به طور مستقیم هیچ اشاره‌ای به پاسخ حزب‌الله در مزارع شبعا نکرد».
 
بر اساس این گزارش، در جریان دیدار بروجردی و سلام، بعد از تاکید رئیس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران مبنی بر عزم تهران برای برقراری روابط حسنه با بیروت، نخست وزیر لبنان گفت: ما (نیز) بر برقراری بهترین روابط با ایران پافشاری می‌کنیم و امیدواریم که این رابطه با همه گروه‌های لبنانی باشد.
 
سلام همچنین به بروجردی گفت: همانگونه که از تشکیل کابینه در شرایط پیچیده آن وقت حمایت کردید، امیدواریم که در پیش بردن امور به سمت پایان بخشیدن به خلأ سیاسی و انتخاب رئیس جمهور جدید کمک کنید.
 
از طرفی دیگر، تمام سلام در پاسخ به برخی از دیپلمات‌های غربی که عملیات حزب الله در مزارع شبعا را نقض قطعنامه «1701» خوانده بودند به گفتن اینکه «مزارع شبعا یک منطقه لبنانی اشغال شده است و حزب الله یک گشتی اسرائیلی را در آن هدف قرار داد» بسنده کرد.
بروجردی پنجشنبه گذشته در رأس هیئتی پارلمانی در سفری رسمی وارد بیروت شد و ضمن شرکت در مراسم گرامیداشت شهدای قنیطره با مقامات لبنانی از جمله «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله، «نبیه بری» رئیس پارلمان، «تمام سلام» نخست وزیر و «جبران باسیل» وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
بروجردی روز گذشته (شنبه) بیروت را ترک کرد.

منبع: فارس