۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷

تجمع دانشجویان در مقابل قوه قضاییه

جمعی از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی صبح امروز با همراهی سعید زیباکلام تا دادگاه از دیدگاه وی و منتقدان توافق‌نامه ژنو حمایت کردند و از مسئولان دولت خواستند صدای منتقدان را بشنوند و ظرفیت نقدپذیری خود را بالا ببرند.
کد خبر : ۲۲۴۳۸۶
صراط: جمعی از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی صبح امروز 12 بهمن در مقابل ساختمان شماره 2 قوه قضائیه جمع شدند تا اعتراض خود را نسبت به برخورد با منتقدان توافق‌نامه ژنو به گوش مسئولان برسانند.
 
بنابراین گزارش، این دانشجویان که امروز سعید زیباکلام را تا دادگاه همراهی کرده بودند نسبت به عملکرد برخی از مسئولان دولت در برخورد با منتقدان انتقاد کردند و از مسئولان خواستند تا صدای منتقدان را بشنوند.
 
علی پهلوان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در حاشیه این تجمع گفت: با مطرح شدن بحث هسته‌ای بسیاری از دانشجویان به شنیدن مباحث پیرامون آن علاقمند شدند و در فضای دانشگاه شرایطی ایجاد شد تا اساتید و دانشجویان بتوانند بحث‌های خود را به گوش مسئولان برسانند.
 
وی افزود: آقای سعید زیباکلام یکی از کسانی بود که انتقاداتی در رابطه با مذاکرات و توافق ژنو داشت ولی متاسفانه مسئولان به جای اینکه از این مباحث استفاده کنند امروز این استاد دانشگاه را به دلیل توهین به رئیس‌جمهور به دادگاه کشاندند.
 
پهلوان ادامه داد: این گونه رفتارها باعث می‌شود جلوی آزاداندیشی و بحث کردن در دانشگاه‌ها گرفته شود و فضای دانشگاه به یک فضای امنیتی تبدیل شود.
 
این فعال دانشجویی گفت: رئیس‌جمهور ادعا داشت که همه حرف‌ها را می شنوند و قرار است در دانشگاه‌ها آزاداندیشی باشد. این حرکات که امروز شاهد آن هستیم درست بر خلاف شعارهایی است که وی می‌داد.
 
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: امروز ما اینجا جمع شده ایم تا از استاد دانشگاهی حمایت کنیم که دغدغه ملت و نظام را دارد و آمده‌ایم از دیدگاه و حرکت وی حمایت کنیم.
 
پهلوان اظهار داشت: به نظر نمی‌رسد حرکتی که آقای سعید زیباکلام در رابطه با توافق ژنو انجام داد نیاز به شکایت و دادگاه داشته باشد و مسئولان علی‌الخصوص رئیس‌جمهور باید ظرفیت نقدپذیری خود را بالا ببرند.
 
محمدجواد جلال‌فر عضو شورای مرکزی بسیج کوی دانشگاه تهران نیز در حاشیه این برنامه در گفت‌وگو با فارس افزود: ما وقتی مطلع شدیم که آقای سعید زیباکلام را به خاطر نقد دولت به دادگاه احضار کردند برای اینکه از وی و ایجاد فضای آزاد در دانشگاه‌ها حمایت کنیم اینجا جمع شده‌ایم.
 
وی افزود: بسیاری از دانشجویان به توافق‌نامه ژنو اعتراض دارند و از منتقدین این توافق‌نامه حمایت می‌کنند ما امروز آمده‌ایم تا به مسئولان تذکر دهیم و از آنها بخواهیم در برخورد با منتقدان نرمش بیشتری داشته باشند.
 
وی اضافه کرد: انتظار ما این است که دادستان و دادگستری در پرونده آقای زیباکلام تحت فشارهای دولت قرار نگیرند و پرونده وی را مانند همیشه با دقت رسیدگی کنند.
 
این فعال دانشجویی تصریح کرد: چه تفاوتی بین صادق زیباکلام و سعید زیباکلام وجود دارد؟ چطور می‌شود که از صادق زیباکلام به خاطر انتقاد کردن تجلیل می‌شود ولی در مقابلش سعید زیباکلام را به خاطر همین موضوع به دادگاه می‌کشانند.
 
مسعودی عضو شورای مرکزی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی نیز در گفت‌وگو با فارس، تصریح کرد: اینکه استاد دانشگاهی را که سابقه آن مشخص است و دغدغه ملت و نظام را دارد به دادگاه بکشانیم کار درستی نیست و برخلاف شعارهایی است که رئیس‌جمهور می‌داد.
 
وی افزود: سال‌هاست که دانشجویان از دیدگاه‌ها و سخنان آقای سعید زیباکلام استفاده می‌کنند. اگر قرار باشد اساتید انقلابی ما با چنین برخوردی روبرو شوند آینده چه خواهد شد؟
 
وی در خاتمه گفت: متاسفانه ما شاهد بودیم که به اساتیدی مانند سعید زیباکلام برچسب بی‌سواد زدند. اگر این افراد بی‌سواد هستند پس چه کسانی سواد دارند؟ آیا تنها کسانی که از دولت تعریف می‌کنند باسواد هستند؟
منبع: فارس