۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۵

ارشاد در تک‌خوانی بانوان ایرادی نمی‌بیند؟

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با بیان اینکه باور صدور مجوز از سوی وزارت ارشاد برای تک‌خوانی بانوان برای‌مان سخت است، اعلام کرد: آیا وزارت ارشاد در تک‌خوانی بانوان ایرادی نمی‌بیند؟
کد خبر : ۲۲۴۴۱۳
صراط: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور با بیان اینکه باور صدور مجوز از سوی وزارت ارشاد برای تک‌خوانی بانوان برای‌مان سخت است، اعلام کرد: آیا وزارت ارشاد در تک‌خوانی بانوان ایرادی نمی‌بیند؟

واحد فرهنگی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور خطاب به علما و وزارت ارشاد درباره مجوز به تکخوانی زن نامه‌ای نوشت.
 
متن این نامه به شرح ذیل است:
 
« ماه‌های آخر سال 93 را سپری می‌کنیم؛ سالی که واژه فرهنگ را به دوش کشیده است. چقدر مشتاق بودیم امروز می‌نشستیم و از عملکرد تحصین برانگیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ا قتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی می‌نوشتیم؛ از تلاش‌های این وزارتخانه فرهنگی در راستای فرهنگ اسلامی، اما افسوس که عملکرد این وزارتخانه ما را واداشته که امروز خطاب به مسئولان این وزارتخانه بگوییم لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّیْطَانِ ؛ آیه مبارکی را که شاید باید قبل‌تر به ایشان متذکر می‌شدیم، زمانی که وزیر ارشاد در حاشیه مراسمی اعلام داشت: «اظهارنظرهای مختلفی در زمینه تکخوانی خواننده زن در کنسرت‌ها وجود دارد اما طبق نظر برخی مراجع تقلید، اگر موجب مفسده نباشد ایرادی ندارد»، زمانی که مجوز لغو شده نشر چشمه را برگردانند، انتشاراتی که ید طولایی در اشاعه منکر و قبح شکنی در آثارش دارد و امروز در گام دیگری در فروشگاه نشر چشمه از آلبومی که یک زن در آن تک خوانی با زیر صدای یک مرد کرده است، رونمایی می‌شود. آلبومی که ادعا می‌کنند مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفته است.
 
آیا حرمت تک خوانی بانوان بر مسئولان وزارت ارشاد مسئله پوشیده‌ای است یا اینکه مراجع دیگری برای فتوا گرفتن یافته‌اند که در تک خوانی بانوان ایرادی نمی‌بینند و به آلبومی که در آن زنی به خوانندگی پرداخته مجوز می‌دهند. برای ما سخت است حتی باور این تابو شکنی؛ از سوی رسمی‌ترین ارگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در حالی که قریب به اتفاق مراجع اعظام تک خوانی زنان را یا حرام دانسته‌اند یا جایز نمی‌دانند.
 
سخت نیست پیش‌بینی سرانجام راهی که توسط منورالفکرها در تاریخ نظام اسلامی آغاز شده است که شیطان جزء به فحشا و منکر فرمان نمی‌دهد. و جای تعجب نیست اگر برخی هم سو با سیاست‌های اربابانشان در پی شکستن حدود الهی باشند حدودی که هویت نظام اسلامی بر پایه آن استوار است؛ جای تعجب آنجاست که وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی همراه و هم گام با روشنفکرانی باشد، که مفاهیم چون حیا ؛ عفت، ارزش‌های الهی برایشان معنای ندارد و مجوز به آلبومی بدهد که در آن زنی به خوانندگی پرداخته است.
 
جای تعجب آن جاست که مراجع بزرگوار تقلید و علمای اسلام نسبت به این کجروی‌ها موضع نگیرند یا از این اتفاقات مطلع نشوند.
 
حضرات آیات عظام
 
مردم چشم به گفتار شما دارند و این شما هستید که جهت‌دهی عقیدتی جامعه را انجام می‌دهید، پس نباید نسبت به این قبح شکنی‌ها سکوت کنید. کج روی‌ها در باز کردن انتشاراتی که همه متونش از نظر اخلاقی مشکلات فراوان دارد، اجازه سخنرانی به نویسنده زن طرفدار همجنسگرایی و امروز صدور مجوز برای انتشار آلبوم خوانندگی یک زن، آن هم زنی که بصورت زیر زمینی در کنسرت‌های مختلف تک خوانی دارد را شما باید به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متذکر شوید.
 
البته ما هنوز امیدواریم، خبر مجوز گرفتن این آلبوم خبری کذب باشد و وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تکذیب صدور چنین مجوزی اقدام کند.
 
در غیر این صورت باید بگوییم مردمی که برای برپای حدود الهی سال‌هاست به پاخواسته‌اند و هزینه ایستادگی خود را با خون بهترین و شریف‌ترین جوانانشان داده‌اند در برابر این راه که قطعا به ترکستان است خواهند ایستاد و اجازه نخواهند داد آن چه را که سال‌هاست ریشه‌اش را در ایران اسلامی‌شان خشکانده اند، گام به گام به صحنه فرهنگی این کشور باز شود.»
منبع: فارس