۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱

مهمان جدید روحانی از آفریقا می‌آید

رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد در اولین فرصت ممکن در پاسخ به دعوت حسن روحانی به تهران سفر خواهد کرد.
کد خبر : ۲۲۴۴۱۶
صراط: رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان اعلام کرد در اولین فرصت ممکن در پاسخ به دعوت حسن روحانی به تهران سفر خواهد کرد.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان که به عنوان نماینده ایران در بیست و چهارمین اجلاس سران اتحادیـه آفریقـا در آدیس‌آبابا پـایتخت اتیوپـی شرکت کرده در حاشیه این اجلاس با جاکوب زوما رئیس جهور آفریقای جنوبی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
جاکوب زوما رئیس جمهور آفربقای جنوبی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام برای حسن روحانی رئیس جمهور ایران، ابراز امیدواری کرد که در پاسخ به دعوت رئیس جمهور کشورمان در اولین فرصت ممکن به تهران سفر کند.
 
رئیس جمهور آفریقای جنوبی با اطلاع از زمان برگزاری کمیسیون عالی مشترک دو کشور، اقدامات وزرای خارجه ایران و آفریقای جنوبی را در توسعه روابط رضایتبخش خواند.
 
امیرعبداللهیان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام حسن روحانی به همتای خود، بر آمادگی تهران برای استقبال از رئیس جمهور آفریقای جنوبی تأکید و توسعه هر چه بیشتر مناسبات دو کشور را از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران خواند.
 
وی همچنین از تلاش‌های موثر خانم ماشابانه وزیر خارجه آفریقای جنوبی قدردانی کرد.
 
لازم به ذکر است حسین امیرعبداللهیان همچنین در حاشیه این اجلاس دیداری جداگانه نیز با خانم ماشابانه وزیر خارجه آفریقای جنوبی دیدار و در خصوص مناسبات دو جانبه به گفت‌وگو پرداخت.
 
معاون وزیر خارجه ایران همچنین در حاشیه این نشست دیداری کوتاه با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر داشت و در خصوص تحولات منطقه به خصوص اوضاع عراق و سوریه گفت‌وگو و با محکوم کردن اقدام تروریستی در شبه جزیره سینا در مصر، مشارکت همه گروه‌های سیاسی و وفاق ملی در مصر را حائز اهمیت خواند.
منبع: فارس