۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵

چرا در پیاده‌روی، ویزای ابوطالبی مطرح نشد؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی انتقاداتی را نسبت به عدم صدور ویزا برای نماینده ایران در سازمان ملل از سوی آمریکایی‌ها مطرح کرد و گفت: این موضوع در اختیار دولت آمریکا بود و از این رو می‌شد مسئله را در پیاده‌روی با وزیر خارجه آمریکا پیگیری کرد.
کد خبر : ۲۲۴۴۳۶
صراط: سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکی از مواردی که آمریکایی‌ها به ناحق و بر خلاف قوانین بین‌المللی و مقر سازمان ملل که وظایفی را بر عهده میزبان گذاشته انجام دادند عدم صدور ویزا برای آقای ابوطالبی بود.
 
وی با بیان اینکه دولت برابر کارشکنی و اقدام غیرقانونی آمریکایی‌ها تسلیم شد، اظهار داشت: مطالبه به حق جمهوری اسلامی ایران باعث اقدام ناحق طرف آمریکایی شد و در انتها ما تسلیم آنها شدیم.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌شد در مذاکرات با طرف غربی بحث صدور ویزا برای آقای ابوطالبی را پیگیری کرد، گفت: در همین پیاده‌روی آقای ظریف با آقای کری می‌شد این بحث را پیگیری کرد تا یک بار هم که شده آمریکایی‌ها حسن نیت خود را به ما نشان دهند.
 
نقوی‌حسینی اضافه کرد: صدور ویزا برای نماینده ایران از اختیارات دولت بود که دولت آقای روحانی می‌توانست این موضوع را پیگیری کند اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد.
 
وی همچنین بر لزوم به رسمیت شناختن حقوق مسلم جمهوری اسلامی ایران از سوی سایر کشورها تأکید کرد و به دولتمردان توصیه کرد اجازه ندهند طرف آمریکایی اقدامات نابحق خود را به ما تحمیل کند.
منبع: فارس