۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵

تولیدات درجه 2 ترکیه به ایران آمد

رئیس اتحادیه پوشاک تهران گفت: شرکت هایی که از ترکیه می‌آیند تا در نمایشگاه پوشاک ترک شرکت کنند، تولیدکنندگان درجه دو ترکیه هستند که عمده کالاشان هم به صورت قاچاق وارد ایران می‌شود.
کد خبر : ۲۲۴۴۶۱
صراط: رئیس اتحادیه پوشاک تهران گفت: شرکت هایی که از ترکیه می‌آیند تا در نمایشگاه پوشاک ترک شرکت کنند، تولیدکنندگان درجه دو ترکیه هستند که عمده کالاشان هم به صورت قاچاق وارد ایران می‌شود.

مهدی یکتا رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان پوشاک تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه پوشاک ترکیه در تهران اظهار کرد: تولیدکنندکان پوشاک از این که در یک فضای عادلانه با تولیدکنندگان ترکیه ای به رقابت بپردازند، واهمه ندارند ولی ظرفیت نمایشگاه را مناسب این مسئله نمی دانیم.
 
وی افزود: متاسفانه نمایشگاه در شرایط ناعادلانه ای برگزار می شود، زیرا برای نمایشگاه ترکیه دولت این کشور حمایت خوبی کرده و تبلیغات بسیار سنگینی را انجام داده است ولی در قبال آن، ما نمایشگاه کوچکی داریم که با انواع و اقسام مشکلات دست و پنجه نرم می کنیم.
 
رئیس اتحادیه پوشاک تهران با انتقاد  از تغییر زمان نمایشگاه گفت: نمایشگاه ما قرار بود آذرماه برگزارشود، اما به بهمن ماه موکول شد و این جابجایی باعث ریزش تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه شد.
 
یکتا با بیان این مطلب که " تولید کنندگان درجه دو ترکیه در نمایشگاه شرکت می کنند " خاطرنشان کرد: شرکت هایی که از ترکیه می‌آیند تا در نمایشگاه پوشاک ترک شرکت کنند، تولیدکنندگان درجه دو ترکیه هستند که عمده کالاشان هم به صورت قاچاق وارد ایران می‌شود.
 
وی افزود: در واقع ترکها برای نمایشگاه به ایران آمدند تا مشتری پیدا کرده و برای کالای قاچاقشان بازاریابی کنند و حتی خیلی وقیحانه پیشنهاد میدهند که جنستان را کجای ایران میخواهید که به شما تحویل دهیم.
 
رئیس اتحادیه پوشاک تهران با اشاره به تاثیرات فرهنگی نمایشگاه پوشاک ترکیه گفت: فرهنگ ترکیه به خصوص در پوشاک زنانه ما در تضاد است، بنابراین اصلی ترین اثر برگزاری نمایشگاه پوشاک ترکیه منتقل کردن فرهنگ غیر اسلامی این کشور به ایران است.
 
یکتا کشور ما را مستعد در زمینه مد و پوشاک اسلامی دانست و بیان کرد: ما می توانیم در زمینه پوشاک اسلامی تولیدات برجسته ای را ارائه کنیم که بازار بسیار بزرگی هم دارد، اما متاسفانه جای ما در این زمینه خالی است.
 
وی با اشاره به فرار مسئولان وزارت صنعت از پاسخگویی در این زمینه گفت: متاسفانه مسئولان وزارت صنعت به ما گفتند که قرارداد نمایشگاه در دولت قبل بسته شده است و ما کاری در این زمینه نمی توانیم انجام دهیم.