۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴

قهرمان جهان از پس لهستان هم برنیامد!

تیم ملی لهستان با کشاندن بازی به وقت اضافه اسپانیای قهرمان جهان را شکست داد و بر سکو سوم جهان ایستاد.
کد خبر : ۲۲۴۵۰۰
صراط: مسابقات جهانی هندبال به آخرین روز برگزاری خود رسید و ابتدا دو تیم اسپانیا و لهستان دیدار رده بندی را برگزار کردند که در نهایت با نتیجه 29 بر 28 به سود لهستان پایان یافت.

اسپانیا در همان شروع بازی اشتباهاتی را مرتکب شد تا لهستان با سه گل جلو بیفتد و این اتفاق مانوئل کادیناس سرمربی اسپانیا را به شدت عصبانی کرد.

مهمترین مشکل اسپانیا در این دیدار اشتباهات متعدد در پاسکاری بود و مقابل دروازه لهستان به راحتی توپ را از دست می داند. در 15 دقیقه اول لهستان با نتیجه 7بر 5 پیش بود.

بر اصابت ضربه یکی از بازیکنان لهستان به صورت دوازه بان اسپانیا این بازیکن برای دقایقی بر روی زمین نشست که البته درگیری کوتاهی هم بین بازیکنان دو تیم به وجود آمد.

دو تیم در پایان نیمه اول به نتیجه تساوی 13 بر 13 رضایت دادند.

در نیمه دوم دو تیم کاملا برابر پیش می رفتند و در دقیقه 6 با نتیجه 17 بر 17 مساوی بودند اما در ادامه اسپانیا بهتر کار کرد و توانست با دو گل پیشی بگیرد و پس از آن اعتراض های بیگلر بر سر بازیکنانش شروع شد.

در دقیقه 19 اسپانیا اختلاف دو تیم را به 4 گل نیز رساند و با نتیجه 22 بر 18 همچنان از حریف خود جلو بود.

بازی نسبت به نیمه نخست از هیجان کمتری برخوردار بود و حتی از سمت تماشاگران نیز صدای کمتری به گوش می رسید. در 5 دقیقه پایان بازی که لهستان اختلاف را به یک گل رساند تماشاگران سر و صدای بیشتری ایجاد کردند و بازی نیز به نسبت جذاب تر شد.

در حالی که اسپانیا با نتیجه 24 بر 23 پیش بود، در ثانیه های پایانی بازی لهستان گل 24 را به ثمر رساند و دو تیم در زمان قانونی با نتیجه 24 بر 24 مساوی شدند بنابراین بازی به وقت اضافه کشیده شد.

در وقت اضافه اول لهستان گل 25 را زد و در ادامه نیز اسپانیا توانست بازی دوباره به تساوی بکشاند. در ادامه نیز دو تیم در گل 26 مساوی شدند.

در وقت اضافه دوم لهستان گل 27 را به ثمر رساند و اسپانیا به خیلی سریع جبران کرد. دو تیم در گل 28 نیز برابر شدند اما 60 ثانیه مانده به پایان وقت اضافه دوم لهستان گل 29 را وارد دروازه اسپانیا کرد . بازیکنان اسپانیا نسبت به ثانیه های باقی مانده به اوری اعتراض می کردند و از آن طرف لهستانی ها معتقد بودند وقت بازی به پایان رسیده است. در نهایت نیز بازی با نتیجه 29 بر 28 به سود لهستان پایان یافت.

قهرمانی قطر در نظرسنجی

در سالن 16000 نفری لوسیل دیدارهای رده بندی و فینال را میزبانی می کند و پیش از آغار دیدار رده بندی هواداران فرانسه بیشترین تماشاگران حاضر در سالن را تشکیل می دادند که البته پرچم لهستان را در دست داشتند. باز هواداران اسپانیا لباس قطر بر تن داشتند و قطعا بعد از پایان دیدار اسپانیا و لهستان در سالن مانده و قطر را تشویق می کنند.

همانند دیدار افتتاحیه رسانه های زیادی از کشورهای مختلف برای پوشش خبری روز پایانی مسابقات جهانی 2015 به سالن لوسیل آمده اند و جای خالی در جایگاه خبرنگاران وجود ندارد. حتی بعضی از خبرنگاران از ساعاتی پیش با حضور در لوسیل برای خود جا رزرو کرده بودند.

بیگلر سرمربی لهستان پیش از آغاز بازی به اشتباه بر روی نیمکت اسپانیا نشسته بود که مسئولان متوجه این موضوع شدند و او را به سمت نیمکت لهستان راهنمایی کردند.

در خلال بازی رده بندی نتیجه نظر سنجی برای تعیین قهرمان جهان نیز اعلام شد که 70 درصد معتقد بودند قطر قهرمان است و 30 درصد نیز فرانسه را قهرمان جهان می دانستند.

منبع: ایسنا