۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
درباره "حکایت عاشقی"

بهرام رادان: این فیلم دفاع مقدسی نیست

بهرام رادان همزمان با اکران فیلم «حکایت عاشقی» با بیان اینکه، این فیلم، دفاع مقدسی نیست از علاقه‌اش برای بازی در یک فیلم با موضوع دفاع مقدس سخن گفت
کد خبر : ۲۲۴۷۷۶
صراط: بهرام رادان همزمان با اکران فیلم «حکایت عاشقی» با بیان اینکه، این فیلم، دفاع مقدسی نیست از علاقه‌اش برای بازی در یک فیلم با موضوع دفاع مقدس سخن گفت.
 
این بازیگر در نشست پرسش و پاسخ فیلم حکایت عاشقی عنوان کرد: خیلی وقت است که دوست داشتم فیلم جنگی و با موضوع دفاع مقدس بازی کنم اما هنوز این فیلم را خیلی دفاع مقدسی نمی دانم، بلکه این فیلم عاشقانه‌ای است که در پس زمینه جنگ روایت می‌شود.
 
رادان در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره برخی از جزئیات فیلم افزود: برای ساخت این فیلم دور هم جمع نشده‌ایم تا بترکونیم بلکه خواستیم کاری که احمد ناطقی کرده است را برای ثبت در تاریخ به تصویر بکشیم.
 
این بازیگر همچنین افزود: ما در جشنواره دوست داریم که فیلم‌ها خیلی سریع ببینیم و بدین شکل فیلم‌ها در ذهن مخاطب جشنواره نشست نخواهد کرد. متاسفانه این موضوعی است که در جشنواره رخ می‌دهد و امیدوارم در زمان اکران فیلم در ذهن مخاطبان بنشیند.
 
احمد رمضان زاده کارگردان فیلم «حکایت عاشقی» نیز گفت که من خودم بچه کردستان هستیم و خیلی دوست داشتم فاجعه حلبچه را به تصویر بکشم . با موضوع ساخت این فیلم از سال 88 درگیر شدیم و در سال 90 طرح را به بنیاد فارابی ارائه دهیم اما متاسفانه به دلایل مختلف سه سال طول کشید تا در فروردین امسال وارد مرحله ساخت فیلم شویم. اما در این میان باید از آقای جوزانی تهیه فیلم که در ساخت فیلم ما را بسیار همراهی کردند، تشکر ویژه ای داشته باشیم.
 
کارگردان «حکایت عاشقی» در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا این یک فیلم دفاع مقدسی است عنوان کرد: این اتفاق کاملاً در دل جنگ انجام شده است و آن چیزی که مهم بود ایثار و رشادت مردم ایران در این حادثه بود وفکر می کنم این فیلم کاملاً با دفاع مقدس مرتبط است.
 
وی در ادامه درباره تلفیق تصاویر مستند در فیلم نیز اظهار کرد: نزدیک به ربع قرن از این فاجعه می‌گذرد و خیلی‌ها این موضوع را فراموش کرده‌اند. استفاده از تصاویر مستند فاجعه حلبچه به ما یادآوری می‌کند که این فاجعه رخ داده است.
 
شیلان رحمانی یکی دیگر از بازیگران «حاکیت عاشقی» درباره این فیلم گفت: وقتی فیلمنامه را خواندم واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم و خیلی دوست داشتم این نقش را به من بدهند و در نهایت موفق شدم این نقش را بگیرم. این پروژه کار بسیار سختی بود و لحظه آسانی در این فیلم وجود نداشت.
 
در این نشست،بهمن زرین‌پور دیگر بازیگر فیلم «حکایت عاشقی» به همراه مشکین مهرگان طراح صحنه و لباس و همچنین آزیتا موگویی مجری طرح این فیلم نیز حضور داشتند.
منبع: ایسنا